Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In verband met jullie advertentie voor SpeedCAT  wil ik wel even opmerken dat verschillend antivirus en antimalware programma's waaronder eset internet security en Gridinsoft daar volgende opmerkingen over maken

Potentieel ongewenste inhoud gevonden

Deze webpagina staat op de lijst met websites met een onduidelijke reputatie of met potentieel ongewenste inhoud en is geblokkeerd. Zou in verband staan met PUP's of zoiets.

Geplaatst:

Allereerst welkom op het forum, highfive1!

De advertenties die getoond worden, zijn niet geplaatst door de eigenaar van dit forum. Ze worden geplaatst door Google AdSense, volgens mij. De eigenaar van dit forum heeft daarvoor gekozen om de toegang tot dit forum gratis te kunnen houden. Door die advertenties kunnen de hostingkosten betaald worden.

De titel van dit topic is nu PC SpeedCAT. Logisch gevolg daarvan is dat er op deze pagina veel reclames zullen verschijnen voor PC SpeedCAT. Ik tel er op dit moment maar liefst 10 op deze pagina. Plus 1 advertentie voor beste10antivirus.nl (wat in feite een reclame is voor TotalAV, wat de beste antivirus zou zijn. En dat is helaas absoluut niet het geval!) Daarnaast nog 2 advertenties voor een registercleaner (simple registry cleaner), die ik ook niet op mijn pc wil hebben. Tenslotte nog een paar advertenties voor winzip driver updater, die ik ook niet op mijn pc wil hebben.

Deze reclames van Google AdSense wisselen. Morgen zul je op deze pagina misschien een stel andere reclames zien.

Alle advertenties die ik op dit moment op deze pagina zie, maken dus reclame voor software die je beter kunt vermijden. Het is lastig om die reclames los te zien van de werkelijke inhoud op dit computerforum, maar dat moet je toch proberen. Reclames op dit forum zijn niet van tevoren goedgekeurd door de eigenaar van dit forum.

Er zijn ook computerforums die geen enkele reclame tonen, maar die zijn dun gezaaid. De kosten voor het forum (niet alleen de hosting, maar ook de forumsoftware moet betaald worden) moeten liefst wel terugverdiend worden.

Geplaatst: (aangepast)

Highfive1,

Welkom op PCH en dank je voor deze info - heb je er ook bronnen van? (dan moet deze (luie) mus dat allemaal niet gaan opzoeken :) )

Nè, was die Porrelaar me net voor :xd: .

Maar toch graag een paar bronnen (dan geef ik het zo door aan de betrokken mensen van het forum)

aangepast door Passer
Geplaatst:

@Passer  Wanneer je op de website van PC Helpforum op een van die reclames voor PC SpeedCAT klikt, dan kom je hier uit: http://www.pcspeedcat.com/run/click/WAG_NL/go/pcsc_fix?lang=NL&AW_KEYWORD=WINDOWS&WIN_VER=10&c1=W-nl-10&gclid=EAIaIQobChMIvNXNjt2_5wIVFLreCh0jfwSTEAEYASAAEgKcAvD_BwE

Ja, klik daar maar op en kijk zelf even... Er gebeurt dan nog niets verschrikkelijks 😄

Ik heb het installatiebestand van PC SpeedCAT even gedownload. Het is slechts 2,6 MB groot; dus dat is zo gebeurd.

Daarna heb ik dat installatiebestand niet uitgevoerd (want ik ben nog niet helemaal gek...), maar ik heb het geüpload naar VirusTotal. Daar wordt dat bestand dan geanalyseerd door zo'n 70 verschillende virusscanners.

En dit was de analyse van dat installatiebestand door VirusTotal: https://www.virustotal.com/gui/file/678c2c058de46dd81af99e5b051fd80526e8ab2d0c39f85c422d1cf13970ee8c/detection

Klik op die link en dan zie je dat 22 van de 71 scanners vonden dat je dit programma maar beter niet kunt gebruiken.

Geplaatst:

Het is nooit slim om je te laten leiden door mooie praatjes van reclames. Of het nu gaat om software of om waspoeder. In mijn kindertijd was er al waspoeder dat witter waste dan wit. De huidige waspoeder wast nog witter!!!  Zelfs een kind trapt daar niet meer in zou ik denken.

Geen haar op mijn hoofd zal er aan denken om zo maar via reclame aanbevolen software te installeren. Neem vooraf voldoende de tijd om je er over te informeren. Dat kan perfect hier op PCH.

Geplaatst:
1 uur terug, porrelaar zei:

Ja, klik daar maar op en kijk zelf even

als ik (en ook jij denk ik) dit al zie: image.png.7042eefeaf6f862a65973a6cafbde75e.png dan gaan er al allerlei rode lampjes branden...

Klik op die link en dan zie je dat 22 van de 71 scanners vonden  enz..

Dat had ik zelf ook kunnen (moeten) bedenken: het installatiebestand even naar Virustotal te uploaden...

Nu goed, die referentie is me voldoende en 'k verwittig even iemand van het forum.

dank je wel Porrelaar !

enne: 

want ik ben nog niet helemaal gek...

ècht niet ???  :xd:            :xd:     :rofl:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.