Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag, 

Ik wilde dus mijn pc opstarten en blijkt dat mijn pc in de preparing automatic repair of in de windows begin scherm vast blijft lopen. Ik heb meerdere malen alles per keer gekeken of die het doet ja of nee. Ik heb een MSI P55-CD53 als moederbord (oudje), 16 GB ram, intel core i5-780, mijn GPU is een Asus GTX 650-E-2GD5 en een PSU van 450W. Ik heb voorheen problemen gehad met vastlopen van deze pc. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes,

Max

Geplaatst:

Ik denk dat uw harddisk aan het begeven is.

450 watt voeding is wat wat laag.

Klopt het: intel core i5-780 want dat is niet geschikt voor uw moederbord. (volgens msi)

i5-760 wel

Geplaatst:

soms helpt dit je verder:

- druk op de aan/uitknop totdat alles gestopt is, en start dan nog eens op, maar haal eerst alle aangesloten apparaten (behalve de muis als je geen touchpad hebt) en start dan nog eens.

Geplaatst:
20 uren geleden, stegisoft zei:

Ik denk dat uw harddisk aan het begeven is.

450 watt voeding is wat wat laag.

Klopt het: intel core i5-780 want dat is niet geschikt voor uw moederbord. (volgens msi)

i5-760 wel

het is een Intel Core i5-750

mijn excuses

Geplaatst:
Op 8/2/2020 om 12:03, falstring zei:

soms helpt dit je verder:

- druk op de aan/uitknop totdat alles gestopt is, en start dan nog eens op, maar haal eerst alle aangesloten apparaten (behalve de muis als je geen touchpad hebt) en start dan nog eens.

Ik heb dit meerdere malen geprobeerd. Blijft nog steeds vastlopen tijdens het opstarten.

Geplaatst:

Klik met de rechtermuisknop op start en dan Windows Powershell (admin) klikken.
Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
sfc /scannow 
Daarna nog eens onderstaande tekst doen:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Daarna nog eens dit doen:
DISM.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

Geplaatst: (aangepast)

ik vrees dat dat niet zal helpen nu hij (kennelijk) helemaal niet meer in windows geraakt....

wat rest is dan wellicht: opstarten met een windows 10 installatiemedium, herstel optie selecteren

- systeemherstelpunt terugzetten 

of

- via de command prompt de acties van stegisoft utvoeren

aanvulling: via command prompt ingeven restrui.exe  brengt je ook bij systeemherstel

aangepast door falstring
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.