Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort het volgende probleem.

Ik  kan de fotos niet meer openen op mijn (nieuwe) laptop .

Ik krijg dan de melding dat de app niet geopend kan worden, (in een soort blauw kadervenster)

dat ik contact met de syteembeheerder blala moet opnemen.

ook staat er een kadertje met klembord plaatsen.

Maakt allemaal niet uit ik krijg de foto niet geopend

Ik heb Windows 10 er uiteraard opzitten.

Wie kan mij helpen hiermee .Mijn dank is groot!

Geplaatst:

Welkom op het forum, JanVlie!

Op een nieuwe laptop met Windows 10 is de app Foto's ingesteld als standaard fotoviewer. Dat betekent dat een foto zal worden geopend in de app Foto's, wanneer je in de Verkenner dubbelklikt op een foto.

Dat openen lukt momenteel niet. Dat betekent dat er iets mis is met die app Foto's.

We gaan eerst proberen of we de app Foto's kunnen repareren.

Klik op Start (= het pictogram van Windows 10, dat in de linker benedenhoek van je scherm staat)

In de lange lijst met apps (programma's) die je dan ziet, scrol je omlaag totdat je de app Foto's ziet.

Klik met de rechter muisknop op de app Foto's. Kies dan Meer, en daarna klik je op App-instellingen:

image.png.9138a04e07b60f4df0eaf83d77e3ae59.png

Het venster Instellingen Microsoft Foto's zal dan geopend worden.

Scrol wat naar beneden in dat venster en kijk wat er staat onder Opnieuw instellen.

image.png.57938cc755afc6a439a8c33dc6d955ab.png

Klik eerst op de knop Herstellen. Wacht totdat het herstellen klaar is. En probeer dan een foto te openen door er dubbel op te klikken.

Lukt dat, dan ben je klaar.

Lukt het niet, dan ga je opnieuw naar de instellingen van Microsoft Foto's . Maar deze keer klik je op de knop Opnieuw instellen. Wacht weer totdat dat klaar is. Probeer daarna opnieuw om een foto te openen door er dubbel op te klikken.

Lukt dat nog steeds niet, start dan de computer eens opnieuw op. Dat doe je door te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten. Helpt dat?

Geplaatst:

dat ik contact met de syteembeheerder blala moet opnemen.

Met wat voor type gebruikersaccount meld jij je aan ? Het lijkt erop dat uw account in windows 10 uitgeschakeld is .

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.