Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zit sedert 1 week met een aansluitingsprobleem op mijn pc. Als ik opstart krijg ik in de taakbalk een icoontje dat me zegt dat ik weinig of geen verbindingsmogelijkheden heb met mijn kabelverbinding. Ik geraak dan ook niet op internet. Als ik dan via configuratiescherm>internetverbindingen op de LAN-verbinding rechtsklik (die verbinding is gemarkeerd met een geel driehoekje met uitroepteken) en kies voor herstellen, dan vernieuwd de wizzard mijn IP-adres en nog enkele dingen en blijft dan hangen op het onderdeel DNS cache wissen. Er komt een bericht DNS cache wissen mislukt, raadpleeg de beheerder van het netwerk. Als ik echter op OK druk, dan word mijn verbinding hersteld (het gele driehoekje verdwijnt) en ik kan op internet.

Ik heb al geprobeerd om dit probleem te vermijden via systeemherstel, maar tevergeefs, ik moet deze actie iedere morgen doen (het gebeurt zelfs dat ik een melding krijg dat het vernieuwen van mijn IP-adres mislukt is).

Dit gebeurt enkel op mijn pc, een tweede pc die op de verbinding is aangesloten heeft dit probleem niet.

Ik werk met XP Home en mijn provider is Telenet.

Kan iemand me helpen ?

Geplaatst:

wat je eens zou kunnen proberen.

volg deze handelingen na elkaar uit, wacht wel even totdat de ene klaar is voordat je de andere probeer natuurlijk

ga naar start --> uitvoeren --> cmd -->

ipconfig /releas

ipconfig /renew

flushdns

herstart dan eens en kijk eens wat het oplevert

Geplaatst:
wat je eens zou kunnen proberen.

volg deze handelingen na elkaar uit, wacht wel even totdat de ene klaar is voordat je de andere probeer natuurlijk

ga naar start --> uitvoeren --> cmd -->

ipconfig /releas

ipconfig /renew

flushdns

herstart dan eens en kijk eens wat het oplevert

hey Yannick, heb dat eens gebrobeerd, maar ik krijg de melding :

flushdns wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of bathbestand. hopelijk is er een oplossing.

Geplaatst:

deze morgen scheen alles in orde te zijn, ik hou het in de gaten en mochten er nog problemen zijn, laat ik iets weten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Geplaatst:

vandaag terug hetzelfde probleem gehad. kon het IP-adres niet vernieuwen, enz. terug blijven steken op "kan DNS-cache niet wissen". Ik heb nochtans geen enkel probleem gehad deze week. Oplossing ?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.