Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen.

Ik ga mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen en heb al wat opzoekwerk gedaan, (ben absoluut geen PC specialist maar autotechniek van opleiding ;-) ).

Ineens geen internet meer op mijn vaste PC.

Telenet getelefoneerd en verschillende testen gedaan met als resultaat: Modem Telenet OK en signaal ook OK.

Dus ligt het aan de bedrading of aan de PC (netwerkkaart) zegt de man van Telenet.

UTP kabel uit vaste PC gehaald en in Laptop gestoken >>> Internet OK op laptop dus bedrading van Telenet modem tot de vaste PC >>OK.
Waar de UTP kabel in de netwerkkaart van de vaste PC gaat brandt er een groen lichtje en flikkert er een geel.

Verder nog wat testen gedaan zie bijlage's.

Wie weet wat ik nog kan testen aub of weten jullie hiermee meer?

 

Alvast bedankt v/d hulp.

Naamloos.jpg

Naamloos1.jpg

Geplaatst:

Het overkomt mij ook wel eens, maar niet vaker dan 1 keer per jaar. Wat ik dan doe is het volgende:

  • Ik start de pc opnieuw op. Helpt dan niet, dan doe ik als volgt:
  • Ik zet de pc uit
  • Ik haal het modem van de stroom af.
  • Ik wacht 1 minuut
  • Ik zet de stroom weer op het modem.
  • Ik wacht minstens 5 minuten, totdat de lampjes op het modem weer branden zoals dat hoort.
  • Ik zet de pc aan en dan heb ik weer internet op de pc.

 

3 uren geleden, v4-lover zei:

Waar de UTP kabel in de netwerkkaart van de vaste PC gaat brandt er een groen lichtje en flikkert er een geel.

Dat lijkt mij normaal. Dat is bij mij ook zo. Het groene lampje geeft aan dat er een verbinding is, het gele of oranje lampje knippert wanneer er dataverkeer is (dan worden er data verzonden of komen er data binnen).

 

Als dit de eerste keer is dat jou dit is overkomen, dan zou ik me niet direct zorgen gaan maken.

Maar wacht gerust op reacties van andere forumleden.

Geplaatst:

Ik raad je aan niet meer te wachten met upgraden naar Windows 10, het is nog steeds gratis.

Geplaatst: (aangepast)

Misschien was er werken in uw buurt geweest.

Dat gebeurd tegenwoordig nogal veel vanwege sneller internet.

Meestal is dat van korte duur maar het kan ook langer zijn.

Normaal gezien zou je een email of brief hebben gekregen van uw provider.

 

Ping 127.0.0.1 betekend enkel dat uw netwerkkaart goed of niet werkt.

 

Altijd kijken naar uw Modem of alle lampjes branden zoals het moet.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Geplaatst:
1 uur geleden, v4-lover zei:

Zet er maar slotje op.

Dat gaan we dan ook doen.

Neem de tips van stegisoft nog maar even mee.

  • Gast sloot dit topic
Geplaatst: (aangepast)

Omdat dit topic gesloten is heeft v4-lover me via pb gevraagd om hier het volgende toe te voegen:

 

Quote

Wil gewoon laten weten dat ik de panne gevonden heb.
Misschien interessant om dit te plaatsten bij het gesloten topic.
Signaal dat komt van Telenet Modem ging door mijn Netgear Wifi modem.
Heb de aansluiting verbroken en rechtstreeks in de Telenet modem geplaatst.


Zie bijlage.
Primitief getekend 😉

image.png.96c9aff5835f3a87f2e4ee499cc925ce.png

 

Naar mijn mening is dat helemaal niet primitief getekend, dat is zeer duidelijk voor iedereen.

Fijn dat je dat met iedereen wil delen. :top:

 

aangepast door droske
Overbodige lege Quote verwijderd
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.