Ga naar inhoud

Dropdown menu op basis van tabel

Marinus_Henk

Aanbevolen berichten

Beste Excelfanaten,

Ik heb een excel vraag. Ik wil graag een dynamisch dropdown menu maken (blad1, kolom B) op basis van een tabel (blad2) Dus als ik op blad 1 Artikel 1 heb dan wil ik in kolom B graag alleen de kleuren kunnen selecteren die overeen komen met de de kleuren uit deze tabel ( blauw,geel en rood) Bij artikel 2 de kleuren oranje en zwart enz...

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Marinus

voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Philiep,

Bedankt voor je snelle reactie. Het voorbeeld begrijp ik maar helaas moet de tabel zo blijven zoals ik in het bestandje had toegevoegd. Het gaat om honderden artikelen en dan ben ik nog eventjes bezig om er allemaal kolommen van te maken. En de inhoud van de tabel wijzigd nog wel eens dus dit is niet te doen.

Ik ben benieuwd of er hier een oplossing voor is.

Groet

Marinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Philiep,

Bedankt voor je snelle reactie. Is er ook een manier om dit werkend te krijgen zonder het bereik op blad 2 aan te geven?  De tabel op blad 2 kan nog wel eens dynamisch zijn ( artikel4 kan een kleur erbij krijgen of 2 kleuren eraf vallen) Dit gebeurt door een externe database en ik kan niet elke keer dit handmatig aanpassen.

Is er een andere manier?

Ik hoor het graag van je (of iemand anders)

Marinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, dotchiejack zei:

Dat mag, maar je moet het op beide fora vermelden.

Staat in de forumregels.

Best forum,

Ik had deze niet doorgelezen. Sorry ik zal dit de volgende keer respecteren. 

Inmiddels is mijn vraag opgelost op het andere forum.

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/952399-Dropdown-menu?p=6223529#post6223529

Bedankt voor de inzet en dit topic mag worden afgesloten.

Marinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.