Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om verdere discussies te vermijden zou ik toch aanraden om Veracrypt te gebruiken.

Dit is Open Source software en ja, enigszins omslachtig, maar eens geïnstalleerd vrij eenvoudig in gebruik : de gemakkelijkste weg is een geencrypte map te maken op de externe harde schijf.

Die werkt dan als normaal, je kunt er files op opslaan, openen, verplaatsen enz.

Een volledige uitleg vind je hier https://www.veracrypt.fr/en/Beginner's Tutorial.html

Werkt zeer goed en behoeft geen licentie, wat de moderatoren een plezier zal doen. Het voldoet ook aan jouw vraag : het is beschermd met een paswoord, dat je uiteraard identiek kan maken aan dat van je laptop.

En nog een voordeel : deze software beschikt niet over een backdoor toegang, zoals blijkt uit mijn ervaring met IT Forensics, en kan ook niet gehackt worden, dus bijzonder geschikt voor gevoelige informatie.

Een commerciële oplossing kan eventueel eenvoudiger zijn in opzet maar daar betaal je dan ook een prijs(je) voor. 

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 11/3/2020 om 20:14, p38cyq zei:

Werkt zeer goed en behoeft geen licentie, wat de moderatoren een plezier zal doen.

Je mag dergelijke steken onder water achterwege laten hoor, je gaat er hier niet mee scoren.

Je advies i.v.m. VeraCrypt kan ik in dit geval wel absoluut bijtreden.

Misschien is pol55 er nu al mee aan de slag. We horen het graag van hem.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.