Ga naar inhoud

Ruis op microfoon, helemaal onverstaanbaar

Zwervende Eik

Aanbevolen berichten

Ik leef nomadisch en moet die laptop voortdurend in een rugzakje meenemen. Die klep gaat minstens twee keer per dag open en dicht (in elk geval 's morgens en 's avonds, en geregeld ook tussendoor, als ik mij verplaats). Maar ik leef al 15 jaar zo, en dat is nog nooit een probleem geweest, dus 'normaal' is het toch niet.

En jouw vraag of het om een programma van Dell zelf gaat, dat weet ik niet, zo goed ben ik helaas niet met computers... Als ik iets van de microfoon zie, is het altijd "Realtek", ik weet niet van wie dat is.

En erg bedankt om mee te helpen zoeken naar de oorzaak en een eventuele oplossing, dat waardeer ik erg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Realtec is het audio apparaat. Het is belangrijk dat je de juiste driver hebt geïnstalleerd staan.

Klik eens met de re muisknop op START en kies Apparaatbeheer.

Klik op Audio-invoer en uitvoer. Klik met de re muisknop op Microfoon... en kies Stuurprogramma bijwerken. Kies voor Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma software zoeken (Internet verbinding noodzakelijk !).

Doe dezelfde bewerking met Speakers.

Ga nu in apparaatbeheer naar Besturing voor geluid, video en spelletjes en klik ook hier met de re muisknop op.

Werk de stuurprogramma's voor ieder item dat daar staat bij op de manier zoals eerder beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/3/2020 om 22:48, Zwervende Eik zei:

Ook de drivers zouden in orde moeten zijn, want ik heb een programma dat dagelijks nagaat of mijn laptop wel de meest recente drivers heeft.

Ik zou toch graag weten om welk programma het dan wel gaat. Je zegt dat je zo een programma hebt dan verwacht ik dat je dat programma ook kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag droske, ik heb geen antwoord meer gekregen, misschien vergeten? Of geen tijd? Of intussen wanhopig? :-) Hopelijk niet ziek...

Ik bedacht zojuist opeens dat ik eens in de Betrouwbaarheidsgeschiedenis kon gaan kijken. Op 12 maart vind ik bijvoorbeeld het onderstaande rapport - zou jij de fout in zo'n rapport kunnen vinden?

Ik heb intussen ook getest of er een verschil in ruis is als ik de klep heen en weer beweeg, maar dat schijnt niet het geval te zijn.

Betrouwbaarheidsgeschiedenis.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.