Ga naar inhoud

achtergrond programma's sluiten niet.

dordev

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, dordev zei:

Ik krijg user niet maar systeem32, ik sla een beetje in paniek. 

Paniek is niet nodig. Je hoeft nu niets meer met Powershell te doen. Je bent klaar met Powershell. Passer wilde alleen maar weten welke versie van Windows 10 jij hebt. En dat weet Passer nu. Dat liet jij zien in een vorige reactie.

Dit is jouw versie van Windows 10:

image.png.2d7a6a6678d74178d1f8ef2f2197ab2b.png

Dat betekent dat jij versie 1909 van Windows 10 gebruikt en dat deze versie helemaal up to date is. In orde dus.

Passer schreef dat er nog een paar onbeantwoorde vragen waren. Dit zijn die vragen:

1. Abbs vroeg jou: " Weet je welke programma's het zijn?" Geef dus de namen van die programma's. Bijvoorbeeld: Firefox en de app Mail van Windows 10.
  2. Jij schreef: " bij het opnieuw opstarten zie ik al de pag die ik afgesloten had." Passer vroeg daarna: Ik vermoed dat je 't hier over een internetpagina hebt?" Klopt dat, dordev?

=============================================

Jij dacht dat je altijd netjes alle programma's afsloot. Soms kan het gebeuren dat een programma niet echt is afgesloten, maar enkel is geminimaliseerd. Dan staat het nog in de taakbalk. Onder het pictogram van dat programma in de taakbalk staat dan een gekleurde streep, als teken dat het programma nog geopend is.

Als jij absoluut nooit wilt dat een nog openstaand programma na afsluiten van de computer en weer opnieuw opstarten opnieuw geopend wordt, dan kun je het volgende doen. Je hoeft dan alleen een schuifje op Uit te zetten:

Klik op Start

Klik op Instellingen (dat is het tandwiel)

Klik op Accounts

Klik in de linker kolom op Aanmeldingsopties.

In het rechter paneel moet je dan omlaag scrollen naar het onderdeel Privacy. Zet het schuifje dat staat onder "Na een update of herstart de configuratie van mijn apparaat automatisch voltooien en mijn apps opnieuw openen op basis van mijn aanmeldingsgegevens" op Uit.

Ik doe er een afbeelding bij:

image.thumb.png.142da23b98b728a5b56a89b83ed9456c.png

Daarna start je de computer opnieuw op. Doe dat op deze manier:

Klik op Start

Klik op de knop Aan/uit

Klik op Opnieuw opstarten.

Als het goed is, zullen er dan geen programma's meer automatisch geopend worden. Klopt dat? Laat het maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je: zolang wij niet in paniek slaan, hoef jij je nog geen zorgen te maken !

8 uren geleden, porrelaar zei:

Dan staat het nog in de taakbalk. Onder het pictogram van dat programma in de taakbalk staat dan een gekleurde streep, als teken dat het programma nog geopend is.

Zie je hier het witte lijntje onder de middelste icoontjes?   image.png.ef276b1e82747160d72b08bc9758d5e7.png dat betekent dat die programma's nog 'open' staan - dwz niet afgesloten zijn

de twee buitenste zijn niet geopend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Doe het volgende eens:

• Ga naar > Configuratiescherm en klik rechts boven op Categorie en klik op "Kleine pictogrammen"

5a8001e7e2262-categorie.png
  • Klik op Energiebeheer.
  • Klik nu links in het menu op de optie "Het gedrag van de aan/uit knop bepalen".
  • Bovenin het scherm klik je nu op de optie "Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn".
  • Schakel nu de optie Snel opstarten inschakelen uit en klik op Wijzigingen opslaan

5768f063a74d6-w10.png

Hoe gaat het afsluiten nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gedaan wat de heren schreven, maar dat zijn de problemen niet. De streepjes onder de iconen in de taakbalk waren steeds weg. De pagina's die vlug op mijn scherm verschenen en weer weg zijn in nog geen sec (zie ik niet altijd) gelijken op een pag van taakbeheer. Veel zwart en een beetje witte tekst in. Ik werk met edge. Woont er niemand aan de kust ( grapje). Aangetast door corona 😷

Ik denk dat het de laptop zelf is, al drie keer moeten fabrieksinstellingen toepassen in nog geen drie jaar. Onder assisentie van Lenovo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, dordev zei:

Ik denk dat het de laptop zelf is, al drie keer moeten fabrieksinstellingen toepassen in nog geen drie jaar. Onder assisentie van Lenovo. 

Nu begin ik te begrijpen waarom je 'in alarm' slaat...

Heeft dat terugzetten naar fabrieksinstellingen telkens geholpen? Zo ja: voor ongeveer hoe lang?

(want dàn, Abbs, begin ik te denken aan spy-,malware en van die dingen - maar daar weet jij meer van dan ik)

'k weet niet of het een optie is, maar heb je er al eens aan gedacht (of gedaan) van je windows clean te gaan installeren?

En ik denk dat Porrelaar en Abbs ook nog wel ideetjes/vragen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, dordev zei:

Windows clean, nog nooit van gehoord.

Je kan Windows gaan herinstalleren op twee manieren:

> een herinstallatie mèt behoud van eigen instellingen en programma's: op die manier wordt je hele windows terug in orde gebracht maar ben jij je programma's,... niet kwijt

(dus bv ook je mailgegevens, je eigen McAffee, je ... blijf je houden (wat ook kan (herhaal: kan) behouden blijven zijn bv virussen, malware...)

> een volledige herinstallatie van Windows 10: dit komt hierop neer: alles wat op je C staat wordt er volledig afgehaald en Windows 10 wordt er 'clean' op gezet  (= alléén maar de Windows staat er dan op, al de rest ben je erdoor kwijt) - het meest drastische maar ook het meest 'cleane': hiermee raak je dan - in tegenstelling tot de eerstgenoemde herstelinstallatie èn in tegenstelling met het terugzetten naar Fabrieksinstellingen - wel àl je progs en instellingen kwijt.

toch begin ik hoe langer hoe meer in de richting van malware en zo te denken... (maar 'k heb nog wel eens fout gezeten met zo'n idee :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

IDD , steeds voor een korte tijd( zestal maanden).

Windows clean, nog nooit van gehoord. Ik gebruik McAfee , betalend. 

Bedankt voor de info. Kan ik de map onedrive op een usb stick zetten zodat ik de mappen in open office niet verlies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.