Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goededag,

Wellicht kan ik hulp bij u verkrijgen bij het oplossen van dit probleem - zie foto.

Ik krijg de desktop alleen doorgestart middels herhaaldelijk drukken op F2. Bij herstarten krijg ik weer de melding.

Via de probleemoplossingen in W10 kom ik niet tot resultaat, behalve weer die melding dus.

Ik denk in het BIOS terecht te moeten, maar kan daar niet bij komen.

Kan dit euvel ontstaan zijn doordat ik een hd uit een overigens defecte laptop als extra schijf heb gehangen aan de desktop. De ex-laptopschijf had ik helemaal leeg gemaakt, dacht ik.....maar kan deze toch het bios van de computer ontregeld hebben?

Guillaume3

IMG-20200321-WA0000.jpg

Geplaatst:

als het met een druk op f2 wel lukt, ga ik denken aan: je hebt die lege schijf aangesloten op de poort waar de bios de systeemschrijf verwacht.... dat luistert op sommige systemen nauw.

overigens als dat geen soelaas biedt: zet pc aan en dan druk de pc uit door de aan/uitknop ingedrukt te houden gedurende 10 seconden.

start dan weer op met de shift ingedrukt: dan zou je in de repairopties moeten komen, met als optie om in de bos op te starten.

Geplaatst:

Controleer eens of alle SATA en voedingskabels goed ingeplugd zijn. Misschien heb je bij het toevoegen van die laptop-schijf per ongeluk een kabel een beetje losgetrokken.

Doe, eenmaal opgestart, ook dit eens:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

Geplaatst:

De foutmelding PXE-E61 betekent nogal eens dat je pc geen bootable medium vindt, en probeert op te starten van het netwerk (via jouw ethernet kaart PCIe GBE Family Controller v2.48).

Dit bevestigt de suggesties van @falstring en @droske dat er waarschijnlijk iets mis is met je opstartschijf en/of bootvolgorde, of een connector niet/slecht aangesloten, dit geeft hetzelfde resultaat.

Eventueel ga je eens na of je pc wel goed opstart nadat je je extra schijf losgekoppeld hebt? zo ja kan je gemakkelijk opnieuw in je BIOS en de opstartvolgorde aanpassen.

• 4 weken later...
Geplaatst:

@Guillaume3

Laat ons nog eens iets weten a.u.b. Hopelijk ben je niet getroffen door COVID-19.

Is het probleem opgelost?

Geplaatst:
11 minuten geleden, sCream zei:

Ik had een soortgelijk probleem, loste het op zonder een nieuwe thread te plaatsen

Sorry hoor, maar aan dergelijke antwoorden heeft Guillaume3 niets, tenzij je er bij vertelt hoe je het hebt opgelost. Alhoewel dit symptoom meerdere oorzaken kan hebben.

Geplaatst: (aangepast)
8 minutes ago, droske said:

Sorry, but Guillaume3 has no such answers, unless you tell how you solved it. Although this symptom can have multiple causes.

p38cyq gave me the idea, removed the extra disk and it booted, not really sure why. Hard to explain Dutch is not my first language haha. he probably solved it the same way but didn't bother updating the thread

aangepast door sCream
Geplaatst:
Op 4/15/2020 om 11:47 AM, Passer zei:

but it is the forum language here - also haha ...

Daarom ben ik hier. Later dit jaar naar Nederland verhuizen, hoewel het een goed idee zou zijn om meer te schrijven, met behulp van autocorrectie :))

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.