Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarstraks gehoord van iemand die dit topic ook stilletjes volgt: hij heeft problemen gehad met het updaten door Avast.

Toen hij die helemaal verwijderde, ging het updaten gewoon wèl. Mogelijk geldt dit ook voor jou.

 

MAAR ... je hebt Avast gehad maar niet helemaal goed verwijderd. De vraag is: houden die resterende dingen die update nog tegen (of ligt het aan iets anders?)

Voor Avast te verwijderen gebruik je best steeds een apart verwijdertooltje van henzelf:  https://www.avast.com/nl-be/uninstall-utility

Je zou dit kunnen gebruiken, maar het kan zijn dat het niet werkt omdat Avast al voor een deel verwijderd is. Proberen maar zou ik zeggen.

 

Moest het niet werken dan is de oplossing gewoon: Avast terug opzoeken, het opnieuw installeren en vlak daarna dat tooltje gebruiken. Dan zou alles weg moeten zijn.

Probeer je het even?

 

Vertel even of het dan gelukt is alles weg te krijgen.

 

voer dan die vier commando's hierboven ( netstat...) uit en probeer je update binnen te halen ;

 

'k Ben benieuwd.  (indien het niet lukt, heb ik nog wel wat achter de hand)

Geplaatst:

Ben nu even overgestapt op mijn andere laptop......ik heb het uninstall progje gedownload....geeft automatisch aan dat ik safe modus moet opstarten...

dat gebeurt ook......maar nu werkt mijn password niet in de veilige modus....enig idee wat er gebeurt?

Geplaatst:

het enigste dat ik kan bedenken is dat je hoofdlettertoets aan of af zou staan. (of dat je een typfout zou maken)

Probeer je daarmee eens te 'wisselen' ?

Geplaatst:

haha  dat zou een stunt zijn.....de helpdesk inroepen vanwege een type-fout of capslock die aan staat :-)

Nee.....diverse optie geprobeerd, hij accepteert mijn password niet in de safety mode,

Kan ik avast downloaden en daarna zelf de laptop afsluiten en in de veilige modus opstarten.....( hoe doe ik dat ook al weer?) misschien als avast niet de regie heeft, mijn laptop het wel accepteert, dat zou vreemd zijn niet waar.

Trouwens ik ben straks even een paar uurtjes of line

Tot later.

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

haha  dat zou een stunt zijn.....de helpdesk inroepen vanwege een type-fout of capslock die aan staat :-)

Op een forum maak je van alles mee - en de ene let er niet goed op of denkt er niet aan - jij had het blijkbaar allemaal al wel geprobeerd :)

 

Kijk eens of dit je uit de nood helpt: https://windowsreport.com/safe-mode-password/

en er is blijkbaar toch meer aan de hand met je laptop.  (ik begin zelfs stilaan te denken aan een schijf die slechte sectoren heeft - als je wil kan je het controleren:  HDTune

(laat dan een error scan uitvoeren: zie tabblad Error Scan )

Voor goed te zijn moet je dan zo iets krijgen ZONDER RODE BLOKJES : afbeelding.png.8250187e05a231669ae7007fccfded2d.png  rode blokjes wijzen op beschadigde sectoren

(als er die zijn, ga je best direct alle eigen data van die schijf veilig stellen)

 

12 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

Kan ik avast downloaden en daarna zelf de laptop afsluiten en in de veilige modus opstarten.....( hoe doe ik dat ook al weer?)

Opstarten in Veilige modus:  Powershell( administrator) - vul in: msconfig  en enter

je krijgt dan een scherm met 2 tabbladen Opstarten - het linker leidt je naar de mogelijkheid van Veilige modus. Dat kan je aanvinken (optie Minimaal) en reboot.

Niet vergeten het daarna terug af te vinken :)

aangepast door Passer
Geplaatst:

ok daar ben ik weer

a) hardeschijf geeft geen fouten zie screendump

b) 4 x netstart geprobeerd bij de twee krijg ik een foutmelding

c) avast heb ik nog niet verwijderd, ik ben bang als ik de opstart ga wijzigen in de powershell......en windows in de safe modus mijn password weigert.....ik niet meer kan opstarten en het ook niet terug can zetten in powershell. 

Dus wat doen we met dat avast verhaal ?

 

knipsel8.JPG

knipsel9.JPG

Geplaatst:

Ik snap het even niet meer.....ik ben tijdens de installatie even weggelopen en toen ik terugkwam.....was er geen foutmelding en stond windows in zijn normale scherm.....als ik kijk naar de backup historie….. is de backup niet geslaagd....wat kan er gebeurd zijn?

 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.