Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Besten, we hebben een Dell Inspiron 10 mini met Windows 7. Nu willen we deze upgraden naar Windows 10 maar we krijgen vrijstel een scherm om producktcode op te geven. De producktcode staat niet meer aan de onderzijde van toestel. Wanneer we op geen produckcode klikken krijgen we een scherm waarop we een Windows versie moeten aanduiden waarna we toch weer niet verder geraken en opnieuw gewezen wordt op producktcode...

Graag jullie zeer gewaardeerd advies. 

Geplaatst:

Probeer gewoon eens van - als je een productcode gevraagd wordt - gewoon door te gaan (eventueel gewoon enteren (het veld leeg laten)  en dus nièt naar 'geen productcode' gaan

Je code zit gewoon op je systeem en zal normaal vanzelf gevonden worden.

Geplaatst:

ik heb al menige omzetting van w7 naar w10 gedaan, maar dat lukte zonder productcode alléén maar als je de update deed vanuit w7 zelf.

dus start de setup vanuit w7, en als die w7 legaal is dan zal de installatie gewoon doorlopen, en kan je bij 'de productcode ingeven' gewoon doorgaan. 

Geplaatst:

Dank je wel voor het zeer gewaardeerd advies. We gaan de installatie van Windows 10 opnieuw  proberen. Maar nu krijgen we usb-stick niet langer bovenaan geplaatst als waarmee het toestel moet opstarten. Het gaat hier om een Dell Inspiron 10. Kan iemand uitleggen hoe we dit precies doen, want ergens doen de iets fout?

En we kunnen maar niet vinden wat.  

Geplaatst: (aangepast)

Het is blijkbaar niet de eerste maal dat je afkomt met mogelijk illegale windows installaties; maar ik kan mij ook vergissen.

In CMD, als admin uitvoeren, typ slmgr.vbs /dlv

Post een screenshot (knipsel) hier, en pas dan (mijn bescheiden mening) kan je verder

geholpen worden : @mods : corrigeer mij indien onjuist.

Screenshot ziet er zo uit :

Knipsel.JPG

aangepast door p38cyq
Geplaatst:

@p38cyq: u vergist zich. Middels uw post hebben we wel de gegevens over betreffende Windows versie terug. 
Thans zijn de dus in bezit van de producktcode. 
Maar intussen geraken we niet meer opgestart via usb-stick, omdat we de usb-gang niet bovenaan de opstartopties krijgen. 
Misschien weet ook hier iemand een middel voor?

Geplaatst:

Beste RonnyC,

U kan niet, en wel voor de 2e maal, aangeven (middels slmgr) dat uw Windows legaal is, u draait dus rond de pot.

Ik wens u dan ook niet verder te helpen, sorry. Ter info : de mods werden verwittigd van mijn standpunt en zullen beslissen of dit Topic al dan niet kan verder gezet worden.

Uw probleem (screenshot hierboven) kan waarschijnlijk wel degelijk opgelost worden (UEFI of Legacy, wat mogelijks nog kan duiden op....), maar u kan van mij (noch van het forum) verwachten dat ik meewerk aan het oplossen van (mogelijks) illegale Windows installaties.

Geplaatst:

Het beheer is het eens met de opmerking van p38cyq i.v.m. de (twijfelachtige) vraag naar de productcode. Wil u ons een screenshot aanbieden, zoals gevraagd in het eerder topic, dan kunnen we verder met uw vraag omtrent USB. Eerder niet !

Geplaatst:

Mijn versie van Windows is 100% legaal. Punt. Echter wanneer hierover belachelijk moet worden gedaan, hoeft het voor mij niet meer. Bedankt !

• kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.