Ga naar inhoud

Windows Update hangt vast

dreivilo47

Aanbevolen berichten

De schijfopruiming is uitgevoerd.  Deze duurde 32 minuten en heeft 27 GB verwijderd.  Erna heb ik de laptop eens opgekuist met CCleaner Free.

Na de schijfopruiming heb ik gezien dat de mappen "C:\Windows.old" & "C:\Windows10Upgrade" niet verwijderd waren.  Deze heb ik manueel verwijderd, dit ging perfect.  De map "C:\Windows.old" was zo goed als leeg.

Als ik nu een Windows Update uitvoer met m'n Windows 10 Versie 2004 krijg ik de volgende melding:
Er is een fout opgetreden.  Het is mogelijk dat een huidig stuurprogramma op uw pc beter is dan het stuurprogramma dat we proberen te installeren. We blijven proberen de installatie uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Je kan verhinderen dat Windows blijft proberen die update te installeren door die te 'verbergen'.

Ga naar deze pagina  (< klik) en download de troubleshooter: Klik op de blauwe link 'Download the troubleshooter ... ' boven de gele balk in het midden van die pagina.

Dubbelklik dan op het gedownloade bestand wushowhide.diagcab . Windows zal dan naar updates zoeken en je kan dan kiezen om die problematische update te verbergen, zodat die in de toekomst niet meer aangeboden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh... mag ik even binnenbreken?

Ik denk dat het zijn nut gaat hebben om eerst dit te doen:

DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter (dit checkt heel je windows - eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull")
(ps: intypen kan ook met copy/paste)

Daarna doe je dit:

Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow en enter (let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
enter dan en je systeem gaat gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld. Hopelijk is het niet het laatste wat je te zien krijgt.

Daarna zou ik dan doen wat Nokiaprox je vertelt.  (die twee dingen zijn om je windowsbestanden te controleren en eventueel te herstellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.