Ga naar inhoud

Medion Akoya E3216 laptop doet niets meer

Aanbevolen berichten

Goede avond, 

Betreft een Akoya E3216 laptop

3 jaar oud 

Gisteren startte deze zonder probleem op en werd normaal afgesloten .

Vandaag doet deze totaal niets meer wanneer de power knop wordt ingedrukt.

Als de adapter is aangesloten brand er een rood lampje .

Ook al batterij eens losgekoppeld , 30 sec aan/uit knop ingedrukt gehouden en dan adapter aangesloten , dan pinkt het rode lampje.

Iemand raad ?

Want de persoonlijke gegevens staan op een eMCC geheugen en kan je er blijkbaar niet afhalen op een normale manier zoals een SSD of hdd 

Alvast dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op Ons forum. :welkom:

Wat gebeurt er als je zonder batterij opstart?

Als eens via F2 in de bios trachten te geraken?

En je beschikt niet over een back-up van je data?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder batterij gaat rood lampje aan/uit (is al eerder beschreven in starttopic)

Bios met f2 zal niet gaan omwille hij niet aangaat (is al eerder beschreven in starttopic)

En nee , ik beschik niet over een backup , anders zou ik niet beschrijven de gegevens op een eMCC staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso een hardwareprobleem.

Als je die laptop in den Aldi gekocht hebt en hij is nog net geen 3 jaar oud dan kun je de garantie nog aanspreken, maar dat wist je wellicht wel.

Was de batterij nog voldoende geladen toen je de laptop voor het laatst hebt uitgeschakeld? Zo ja, dan vrees ik dat het moederbord defect is.

15 minuten geleden, Tom Molderez zei:

En nee , ik beschik niet over een backup , anders zou ik niet beschrijven de gegevens op een eMCC staan

Neem me niet kwalijk dat ik het zeg maar dat is toch een serieuze nalatigheid. Jammer dat velen eerst een dergelijk probleem aan de hand moeten hebben alvorens ze het belang van een back-up inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zie namelijk nergens de geheugenkaart , normaal moet daar toch eMCC opstaan ?

Heb wel gezien er een slot is voor een SSD 

Kan je in deze situatie nog gegevens afhalen ?

Batterij was vol , ook net uitgemeten ,    7,3v

Ronde cel heeft ook nog 3,2v

aangepast door Tom Molderez
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou hem moeten zijn...

859302560_64GBeMMC.thumb.jpg.78fd6530d2bb3efcb29edb7fe2ce6f05.jpg

Dat slot voor een SSD zie ik zo niet vanuit dit ene oogpunt.

1 uur terug, Tom Molderez zei:

Kan je in deze situatie nog gegevens afhalen ?

Voor zover ik weet helaas niet.

Dergelijke hybride laptopjes zijn aantrekkelijk maar blijken meer dan eens erg kwetsbaar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.