Ga naar inhoud

Uit het niets loopt systeem vast en krijg ik zwart scherm zonder tekst (opnieuw)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik durf het niet tijdsgebonden te zeggen eigenlijk, beetje stom maarja haha. Ik weet wel dat ik het zelf geinstalleerd heb. Maar dat was volgens mij omdat ik juist daardoor dacht dat die zwarte schermen elke keer verschenen. Ik weet ook zo gauw niet hoe ik naar een iet wat eerdere versie van de driver terug kan gaan.

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
4 minuten geleden, janmaps zei:

Ik weet ook zo gauw niet hoe ik naar een iet wat eerdere versie van de driver terug kan gaan.

Misschien lukt dat wel via apparaatbeheer.

Klik met "rechts" op Start en kies Apparaatbeheer.

Dubbelklik achtereenvolgens op Beeldschermadapters > ATI AMD Radeon R9 200 series.

Ga nu in het Eigenschappenvenster naar het tabblad Stuurprogramma en kijk eens of de knop Vorig stuurprogramma actief is. Zo ja, klik hierop om naar het vorige stuurprogramma terug te keren.

Indien die knop niet actief is, dan hoor ik het wel van je.

Geplaatst:

Beschik je over een systeemherstelpunt van een datum ouder dan deze waarop het probleem zich is gaan voordoen?

Geplaatst:

Ik durf het niet te zeggen, ik kan wel even kijken. Ook ben ik er achter gekomen dat meerdere mensen met een AMD videokaart dezelfde black screen bug hebben, dus ik probeer even zo’n stappenplan te volgen. Ik laat weten of het gelukt is!

Geplaatst:
6 minuten geleden, janmaps zei:

Ook ben ik er achter gekomen dat meerdere mensen met een AMD videokaart dezelfde black screen bug hebben, dus ik probeer even zo’n stappenplan te volgen.

Dat klopt maar mag ik dan eerst niet weten om welk stappenplan het gaat? Ik zou het spijtig vinden als het om een plan zou gaan dat je nog dieper in het putje duwt.

Geplaatst:

Ik wilde deze video gaan volgen, maar zie ook dat het om een verse Windows install gaat 

ik heb voor nu even de driver alleen gedeinstalleerd en opnieuw. Ik hoop dat dat even werkt, ik merkte wel dat er nu wel staat dat ik het stuurprogramma kan terugdraaien, maar ik weet niet of hij dan naar de juiste terug gaat en niet naar dezelfde versie maar dan die ik eerst had geinstalleerd 

Geplaatst:
3 minuten geleden, janmaps zei:

ik merkte wel dat er nu wel staat dat ik het stuurprogramma kan terugdraaien

Dan ga je uiteraard terug naar de versie van eerder op de dag.

Ik hoor morgen wel of je laatste bewerking iets heeft opgeleverd.

Slaapwel.

Geplaatst:

Met die video kwam ik ook niet echt ver want ik heb geen 2e monitor om dat soort dingen mee te testen, verder had ik nog de driver opnieuw geinstalleerd. Kan verder ook geen eerdere versies van de driver vinden die precies bij mijn videokaart past. Ik denk namelijk wel echt dat het aan de driver ligt omdat heel veel mensen in de afgelopen jaren bij AMD hebben geklaagd over hetzelfde driver probleem. Maar wat nou de juiste oplossing is??

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.