Ga naar inhoud

Uit het niets loopt systeem vast en krijg ik zwart scherm zonder tekst (opnieuw)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jammer dat je niet over een reserve monitor beschikt want dat had de mogelijkheid geboden om een eventueel falen van de monitor uit te sluiten.

Kijk toch sowieso nog eens na of de kabels in orde zijn en goed ingeplugd.

Verder kunnen Farbar logjes nog info opleveren die ons een bredere kijk op het probleem geven.

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

• Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost (sorry voor de late reactie). Ik heb een wat oudere driver van AMD geinstalleerd, geloof uit eind januari, want toen had ik nog niet die problemen. Zo'n driver update biedt toch nooit zo veel extra's/nieuws waar ik gebruik van maak.

Geplaatst:

Het zou me niet verbazen als hiermee het probleem van de baan is.

Houden we het topic nog even open of sluiten we het?

Geplaatst:

Het kan nog wel even open blijven voor de zekerheid. Heb nu al 2 dagen helemaal geen black screens meer gehad, terwijl dat eerst 2 á 3 keer per dag was. Heb ook aardig lang op m'n pc gezeten met die iets oudere driver. Dus ik denk persoonlijk dat het is opgelost, al kan er altijd nog wat mis gaan haha

Geplaatst:

Fijn dat het opgelost lijkt.

We zullen het topic nog een weekje open houden en rekenen er op dat je ons dan opnieuw even een stand van zaken geeft.

Succes!

Geplaatst:

Is goed! Toch wel gek, met zo'n probleem ga je er gauw vanuit dat je videokaart defect is. Maar soms en gelukkig maar ook lag het aan een driver met een bug :) 

Geplaatst:

Heel toevallig net na 3 dagen geen problemen te hebben gehad, met uren computeren had ik net weer een black screen met die oudere driver terwijl ik even iets op wikipedia las.

Geplaatst:

Ik was vergeten je er op te wijzen dat je zowel Windows Defender als Eset als beveiliging actief hebt staan. Dat mag in geen geval hoor. Als je Eset legaal is en je het abbo wenst te behouden schakel dan Virus- en bedreigingsbeveiling van Windows beveiliging uit. Dit is heel belangrijk.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.