Ga naar inhoud

In gmail ontbreken de bijlagen

Karel55

Aanbevolen berichten

Ik heb eindelijk uitgevonden waar het probleem zit, maar niet hoe het op te lossen.

E-mails die komen van iemand met een gmail adres tonen geen bijlage, die van een niet-gmail adres doen het goed.

Ziet mijn PC berichten van gmail als gevaarlijk? Hoe kan ik dat instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je nu zoekt naar een mogelijke instelling in de app Mail van Windows 10. Het vervelende is dat de hoeveelheid instellingen in de app Mail vrij gering is. Wat dat betreft is het een app met beperkingen. Zo kun je in tal van e-mailprogramma's de Bron (header) van het bericht opvragen, maar dat kan bijvoorbeeld niet eens in de app Mail.

Ik heb nog een tijdje zitten zoeken op internet en in de instellingen van de app Mail naar een mogelijke verklaring voor jouw probleem. Helaas zonder gunstig resultaat. Jij hebt nu uitgevonden dat het probleem met de niet getoonde bijlagen bij jou ontstaat wanneer je een e-mail ontvangt die verzonden is vanaf een gmail adres.

Anderen krijgen hetzelfde probleem in de app Mail wanneer ze een e-mail ontvangen die verzonden is vanaf een Ziggo adres.

Wanneer er een eenvoudige handeling zou bestaan om het probleem op te lossen (door een wijziging in de instellingen van de app Mail), dan had die oplossing allang op vele websites op internet gestaan.

"Waarom lost Microsoft dit probleem niet op?" verzuchten veel mensen die hetzelfde probleem als jij met die app Mail hebben. Ik weet het echt niet. De meeste gebruikers van de app Mail hebben dit probleem niet. Stel dat er 'slechts' 1.000 mensen dit probleem hebben en miljoenen andere gebruikers niet, dan zal Microsoft niet hard werken aan een oplossing.

Ik geef het niet graag snel op, maar als mensen zulke problemen hebben met de app Mail, dan adviseer ik hen toch om over te stappen op een ander e-mailprogramma. Ja, ik gooi de handdoek in de ring, wat dit probleem betreft.

Als jij of een ander forumlid toch een werkende oplossing voor dit probleem weet te vinden, dan zou ik het enorm op prijs stellen wanneer die oplossing hier gemeld wordt. Ik ben dit probleem namelijk al diverse keren tegengekomen op verschillende computerforums. Nergens las ik een oplossing die voor iedereen hielp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is dat ik tot 2 weken geleden nog bijlagen van gmail afzenders gewoon binnen kreeg.

Kan het misschien aan de virusscanner liggen?

AVG Antivirus free.

Die heb ik gisteren geprobeerd een half uur uit te schakelen, maar toen werd daardoor de verbinding met internet verbroken.

Dat heb ik opgelost door het netwerk opnieuw in te stellen. Ben wat huiverig weer aan AVG te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn zoektocht op internet ben ik één keer tegengekomen dat AVG dit probleem veroorzaakte. Die persoon verwijderde AVG en daarmee was hij van het probleem af. Let op: je krijgt van mij geen garantie dat dit bij jou ook helpt!

Jij gebruikt Windows 10. Die heeft zelf al Windows Defender aan boord. Die virusscanner van Microsoft doet niet onder voor AVG.

Je zou het volgende kunnen doen:

Schakel AVG uit voor circa 1 kwartier. Die periode van 1 kwartier is normaal lang genoeg om AVG te kunnen verwijderen.

Zodra je AVG hebt uitgeschakeld, ga je direct AVG verwijderen. Dat kan via Instellingen > Apps, maar het kan ook via Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen. Mag geen verschil uitmaken.

Na het verwijderen van een virusscanner moet je altijd de computer opnieuw opstarten. Waarschijnlijk zal jou dat ook gevraagd worden. Wordt het niet gevraagd, dan doe je het opnieuw opstarten uit jezelf.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, zal Windows Defender automatisch de bescherming overnemen. 

Vijf later geleden presteerde Windows Defender matig in vergelijking met andere virusscanners. Tegenwoordig presteert Defender goed. Het is dus niet nodig om een andere virusscanner te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De soap continues. Ik probeerde eerst nog een "toepassings- update van AVG te installeren. Dat was kennelijk nodig. Daarna drukte ik op de knop die verscheen om opnieuw op te starten. Toen liep alles vast. Uiteindelijk een blauw scherm met verschillende ingrijpende opties waaronder systeemherstel die niet werkte. Alles maar weer uitgezet. Na een half uur weer proberen op te starten tegen beter weten in en toen deed hij het weer!!!

Maar ik denk dat ik maar even zo door ga want ik weet niet wat er gebeurt als ik AVG er probeer af te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt er niet beter op, Karel...

Maar op dit moment lijkt het erop dat niet jij de baas bent van je computer, maar dat AVG de baas is. En AVG zorgt nu voor rare dingen: geen verbinding met internet meer, wanneer je AVG tijdelijk uitschakelt; een blue screen na het installeren van een update voor AVG...

Nu kan ik me voorstellen dat jij huiverig bent om AVG eraf te gooien, want gaat dat wel zonder problemen? Krijg je er dan niet nog meer problemen bij?

Zelf zou ik het niet nemen wanneer AVG de baas zou gaan spelen. Dan ging die virusscanner er absoluut vanaf!

Van tevoren zou ik er wel voor zorgen dat ik een kopie had van al mijn persoonlijke bestanden. Die kopie zou ik op een externe harde schijf zetten. En eigenlijk moet je altijd zo'n kopie hebben, want er kan zomaar iets gebeuren waardoor je computer niet meer opstart. Dus als je nog geen back-up hebt van je persoonlijke bestanden, dan is dat het eerste wat je moet gaan doen.

Ik ga niet proberen om jou over te halen om AVG te verwijderen. Die beslissing laat ik aan jou over. Maar als je zou besluiten om AVG te gaan verwijderen, neem dan zeker van tevoren de informatie op deze website (van AVG zelf) door: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=Uninstall-AVG-Antivirus&supportType=home

Ook moet je van tevoren nagaan welke versie van AVG Free op je pc staat. Dat is van belang wanneer het normaal verwijderen van AVG niet lukt.

Het gebeurt wel vaker dat het verwijderen van een virusscanner problematisch is. Daarom hebben fabrikanten van antivirussoftware vaak een apart programma ontwikkeld, waarmee hun product dan toch verwijderd kan worden, als het verwijderen op de normale manier niet lukt.

AVG heeft 2 van zulke programma's gemaakt:

• AVG Clear: voor AVG Free, versies 17.0 en nieuwer
  • AVG Remover: voor AVG Free, versies 16.9 en ouder.

Hoe je achterhaalt welke versie van AVG Free jij hebt, en hoe je gebruik maakt van ofwel AVG Clear ofwel AVG Remover wordt op deze website van AVG uitgelegd: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlname=Uninstall-AVG-software-Clear-Remover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar, je hebt me weer moed gegeven en het is gelukt AVG er af te halen, zonder alle ellende van gisteren.

Daarmee is het probleem van de bijlage overigens niet opgelost, dus daar zat het probleem niet. Op mijn telefoon komen de bijlagen wel binnen, dus ik wacht maar voorlopig tot Microsoft iets gaat doen wat dit oplost.

Bij Thunderbird was het zo'n probleem om mij adreslijst er in te krijgen dat ik dat maar niet doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Karel55 zei:

ik wacht maar voorlopig tot Microsoft iets gaat doen wat dit oplost.

Het probleem is al aanwezig sinds Windows 10 bestaat. Dus al bijna 5 jaar. In die tijd heeft Microsoft er nog niets aan gedaan. Misschien omdat het probleem zich niet bij alle gebruikers van de app Mail voordoet, maar bij slechts een klein percentage? Ik hoop met jou dat Microsoft ooit nog eens voor een oplossing gaat zorgen, maar tegelijk heb ik daar weinig vertrouwen in.

Op je pc kun je die problematische mails (waarvan de bijlagen onzichtbaar zijn in de app Mail) ook goed lezen, maar dan via webmail, dus via je browser. Wel een beetje onhandig, maar het kan.

14 minuten geleden, Karel55 zei:

Bij Thunderbird was het zo'n probleem om mij adreslijst er in te krijgen dat ik dat maar niet doe.

Ik meen dat ik zo’n 6 jaar geleden ben overgestapt van Windows Live Mail naar Thunderbird. Ik kan me nog wel herinneren dat het importeren van mijn adresboek in Thunderbird niet direct goed ging. Het te importeren bestand moest een .csv bestand zijn. Door komma’s gescheiden dus. Het bleek dat Windows een door puntkomma’s gescheiden bestand aangemaakt had. Dat moest ik dus even overnieuw doen en daarna lukte het importeren wel. Maar ik geef toe dat ik het toen ook lastig vond. Het was minder makkelijk dan mij op diverse websites werd voorgespiegeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.