Ga naar inhoud

Toetsenbord werkt niet meer na heropstart programma's

Aanbevolen berichten

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, Buffalodiehard zei:

nee maar ik zoek verder. Desnoods doe ik nog eens een herinstallate van windows 10.

Dit zou ik niet zomaar doen,beter toch nog eens raad hier vragen.

Ben je bekent om Speccy log te posten?Indien ja doe het maar.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Buffalodiehard Rive gauche is geen lid meer van dit forum. Hij kan dus niet meer reageren in jouw topic.

Ik heb de 2 tekstbestandjes bekeken. Als eerste viel mij op dat er 3 toetsenborden gevonden worden door Speccy:

image.png.b3521543d74b1e5b31d4a01bbbf6f2cd.png

De locatie Radio Controller vind ik zelf vreemd voor een toetsenbord van een laptop. Achter Location zou ik USB-invoerapparaat verwachten. En dat staat alleen bij het derde toetsenbordapparaat.

Rechtsklik op Start, en kies dan Apparaatbeheer.

In Apparaatbeheer klik je op het pijltje voor Toetsenbord, zodat je daarna alle aanwezige toetsenbordapparaten te zien krijgt.

Klik met de rechter muisknop op het bovenste HID-toetsenbordapparaat, en kies dan Apparaat verwijderen.:

image.png.eb37693f08e86444c529150127361a28.png

Als er meer toetsenbordapparaten zijn, dan herhaal je dat voor alle getoonde toetsenbordapparaten!

Start daarna de laptop opnieuw op.

Doe dat zo: klik op Start > klik op Aan/uit > klik op Opnieuw opstarten.

Tijdens het opnieuw opstarten hoort Windows automatisch weer de juiste drivers voor het toetsenbord te laden. Dat gebeurt op de achtergrond; je merkt er niets van.

Controleer daarna of je weer tekst in kunt typen.

===================

Als tweede viel mij op dat er mogelijk een probleem is met de harde schijf. Dat komt later aan de orde. Eerst maar eens kijken of je het toetsenbord van je laptop weer kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je opmerking, DavidB. :top:

Ik ging er van uit dat Buffalodiehard het in de laptop ingebouwde toetsenbord gebruikte, en niet een extern toetsenbord.

De laptop van Buffalodiehard lijkt volgens mij veel op deze Packard Bell LE11BZ-2145NL8: https://tweakers.net/pricewatch/328434/packard-bell-le11bz-2145nl8/specificaties/

Het gedeelte achter het verbindingsstreepje (2145NL8) zal bij zijn/haar laptop anders zijn, want hij heeft vermoedelijk geen QWERTY, maar een AZERTY toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

porrelaar, DavidB, Goede avond,

Het toestenbord zit ingebouwd in de Notebook. 

Ik heb een Trust IR muis , wellicht zorgt die voor de verwarring.

Ik heb de 2 foute HID toetsenbordapparaten verwijderd en heropgestart maar na controle zijn ze er nog en kan ik nog geen tekst typen via het moederbord. 

Apparatenstatus bij eigenschappen van HID toestsenbordapparaat meldt : Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register ontbreekt of beschadigd zijn (Code 19) .

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het ‘goede’ HID-toetsenbord moet je verwijderen in Apparaatbeheer.

Daarna de computer opnieuw opstarten.

De driver van je toetsenbord wordt dan opnieuw geïnstalleerd  en de configuratiegegevens komen dan hopelijk wél goed in het register te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.