Ga naar inhoud

Toetsenbord werkt niet meer na heropstart programma's

Aanbevolen berichten

@porrelaar

Na het opstarten is er geen verschil.de 3 HID 's staan er nog. Het keyboard werkt nog niet. Vanavond werd er een update van MS Defender, Adobe en 2006 Cumulatieve update uitgevoerd. Enkel de eerste is voltooid, de andere twee mislukt. Sinds onlangs is ook de nieuwe Ms Edge geinstalleerd. tot voor mijn keyboard problemen startte die op , nu heb ik ofwel een wit of een zwart scherm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jammer dat het verwijderen van het toetsenbord in Apparaatbeheer niet geholpen heeft.

Gisteren heb je Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, schreef je. Daarna heb je enkele drivers geïnstalleerd. Toen je daarna de computer opnieuw opstartte, begonnen de problemen met je toetsenbord.

Je zou haast zeggen dat het komt door het installeren van die drivers. Wat waren dat voor drivers en waar haalde je gisteren die drivers vandaan? Van de website van de fabrikant van je laptop of van een andere website?

Op dit moment lijken de problemen alleen maar groter te worden: je toetsenbord werkt nog steeds niet, en de nieuwe Edge weigert nu ook dienst.

Je overwoog al om Windows 10 nogmaals schoon te gaan installeren. Dat kan. Maar daarna zou ik niet zelf op zoek gaan naar drivers, maar afwachten of de nodige drivers automatisch via Windows Update aangeboden en geïnstalleerd worden.

1 uur terug, Buffalodiehard zei:

2006 Cumulatieve update

Die snap ik niet. Bedoel je misschien 'een cumulatieve update voor Windows 10, versie 2004?

Zelf wacht ik nog een tijdje met het upgraden naar versie 2004. Er schijnen zich toch nog al wat problemen voor te kunnen doen met die nieuwe versie van Windows 10. Ik blijf dus voorlopig bij versie 1909.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, porrelaar zei:

Gisteren heb je Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, schreef je.

ik denk dat je TS anders begrijpt; ik denk dat hij het over een nogal grote update van gisteren had: https://www.security.nl/posting/660428/Microsoft+patcht+recordaantal+van+129+beveiligingslekken

(met het klassieke: bezig met updaten - tot 30%, dan een reboot en het vervolg van het updaten) - of anders begrijp ik hem verkeerd... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/6/2020 om 16:28, Buffalodiehard zei:

Vanmorgen installeerde ik enkel drivers na herinstallatie Windows 10.De computer meldt me af en start terug op voor de programma's te activeren.

Dat schreef Buffalodiehard dus op maandag. De cumulatieve update waar Passer naar verwijst, kwam in Nederland en België pas ruim een dag later beschikbaar, namelijk vanaf dinsdag 9 juni, na 19:00 uur.

Als Buffalodiehard klikt op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging, en dan klikt op Geschiedenis van updates weergeven, krijgt hij een overzicht te zien van de geïnstalleerde updates. We zien dan ook welke versie van Windows 10 hij nu gebruikt. Als hij tenminste een print screen van dat venster maakt en in een volgende reactie plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar @Passer 

In mijn vorig bericht bedoelde ik "2020-06 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1909 voorx64 gebaseerde systemen (KB4560960)" ipv 2006.Mijn excuses. In bijlage vinden jullie twee foto's, screenshots nemen lukt ook niet meer en hij herkend geen SD kaartjes meer. Ik heb er wel een tweede computer bijgehaald , dat vermakkelijkt de communicatie. 

DSC00040.JPG

DSC00041.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat oudere topics van jou doorgenomen. Onder andere dit topic van 9 pagina's lang: https://www.pc-helpforum.be/topic/74341-gecumuleerde-updates-voor-windows-10-version-1909-voor-x64-gebasserde-systemen/#comments

Je hebt een Packard Bell EasyNote laptop. Hij zal vermoedelijk sterk lijken op deze laptop, de Packard Bell LE11BZ-2145NL8: https://tweakers.net/pricewatch/328434/packard-bell-le11bz-2145nl8.html

Dat is een laptop met een qwerty toetsenbord. Het gedeelte achter het verbindingstreepje (dus 2145Nl8) zal bij jouw laptop anders zijn wanneer jij een azerty toetsenbord hebt.

Dit was destijds een budget laptop, te koop voor nog geen € 400,-

Ik denk dat je blij mag zijn dat je bijna 7 jaar met die goedkope laptop hebt kunnen werken.

De processor in jouw laptop (AMD E1-1200) is erg goedkoop, maar daardoor ook bijzonder zwak. Hij kan het niet goed bijbenen, wanneer je meerdere programma's tegelijk open hebt staan.

Je kampt nu met de volgende problemen:

• Het toetsenbord van de laptop werkt niet
  • Screenshots maken lukt niet meer
  • Het SD kaartje wordt niet herkend
  • Problemen met Windows Update
  • De browser Edge werkt niet goed.

Hier  kun je niet mee doorwerken. Je kunt op dit moment ook niet gaan upgraden naar versie 2004 van Windows 10, omdat jouw laptop daar nu nog niet geschikt voor is. Dat blijkt uit de laatste afbeelding die je plaatste. En als je die upgrade naar versie 2004 zou gaan forceren, dan krijg je gegarandeerd nog meer problemen dan je nu al hebt.

Het enige wat je nog wel zou kunnen doen is een nieuwe installatie van Windows 10, versie 1909.

Je hebt afgelopen maandag pas een nieuwe installatie van die versie gedaan. Ik hoop dat je het installatiemedium (een USB stick of een DVD) nog hebt.

Nadat je versie 1909 van Windows 10 opnieuw hebt geïnstalleerd, moet je niet op zoek gaan naar drivers voor je hardware! Die drivers worden meestal automatisch verzorgd en geïnstalleerd door Windows. Zelf gaan zoeken naar 'betere' drivers leidt vaak tot problemen. Als je hardware werkt, dan is de driver in orde en dan moet je niet op zoek gaan naar andere drivers.

Maar gaat een nieuwe installatie van versie 1909 alle problemen oplossen? Ik vrees van niet. Ik had al eerder in dit topic geschreven dat er mogelijk een probleem is met de harde schijf in de laptop. Speccy vond de harde schijf nog in orde, maar ik ben het daar niet mee eens. Het onderstaande knipsel heb ik gemaakt van het tekstbestandje dat jij plaatste:

image.png.f9690e4f34c752fd7fef485530ede9f5.png

De real value van de current pending sector count en de uncorrectable sector count horen beide nul te zijn. Er mankeert dus volgens mij wel wat aan die harde schijf.

Moet je de harde schijf gaan vervangen? Ik zou het niet doen. Ik zou nu, na bijna 7 jaar, afscheid gaan nemen van je Packard Bell.

Het wordt tijd voor een nieuwe laptop. En deze keer zul je wat meer geld uit moeten geven dan € 400. Voor een beetje vlotte laptop ben je tegenwoordig toch al snel zo'n € 650 kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar @Passer rive gauche ,

Bedankt voor je eerlijk advies.

Ik heb het Media Creation Tool 2004 gedownload . Windows 10 is terug gereset. Mijn toetsenbord werkt weer , screenshots maken lukt ook weer en na het downloaden van de Realtec PCIE cardreader driver  software is die ook weer actief. Bij apparatenbeheer werken alle componenten naar behoren .

Enkel MS Edge weigert nog maar ik kan me nog behelpen met de oude Internet Explorer  en Firefox.

Ik kijk stilaan uit naar een nieuwe PC zoals door U aanbevolen .

Bedankt voor de raad.

Je mag dit topic afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je de laptop voorlopig nog kunt blijven gebruiken. :top:

Als je hiermee tevreden bent, dan laat je het zo.

Ik vermoedde dat de harde schijf gebreken vertoont. Misschien zit ik ernaast. Als je het zeker wilt weten, dan doe je het onderstaande:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Het zal er ongeveer zo uit zien:

image.jpeg.ce9490dbb7c4289fb625c281b3a85bd4.jpeg

Wanneer alle bolletjes blauw zijn, dan is alles OK.

Wanneer een of meer bolletjes geel zijn, dan is dat een waarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.