Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, een vraag; ik wil een programma, dat perfect draaide onder W7, installeren maar krijg direct een pop-up dat dit geblokkeerd wordt door windows10. De installatie lukte al niet, onder veilige modus kreeg ik het geinstalleerd.

Wanneer ik het nu wil openen krijg ik telkens weer dezelfde pop-up: deze app is voor uw veiligheid geblokkeerd, ik moet een 'beheerder' raadplegen????

Iemand raad? mvg, Alain

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik vermoed dat Windows Defender SmartScreen bij jou is ingeschakeld en dat die jou dwars zit.

Als je er zeker van bent dat het programma veilig is, dan kun je SmartScreen uitschakelen.

Hoe? Dat wordt hier uitgelegd: https://www.windows10help.nl/smartscreen/index.html

En hier nog een andere manier om SmartScreen uit te schakelen: https://www.pc-tips.info/tips/deze-app-is-voor-uw-veiligheid-geblokkeerd/

Er staat wel een heel klein foutje in die handleiding:

Er staat namelijk: "Als u SmartScreen wilt uitschakelen, gaat u naar zoeken en typt u “App en browserbeheer” en klikt u op het resultaat “App en browserbeheer” om het te openen."

Daar moet staan: "Als u SmartScreen wilt uitschakelen, gaat u naar zoeken en typt u “App- en browserbeheer” en klikt u op het resultaat “App- en browserbeheer” om het te openen.

Zonder dat weglatingsteken (-) achter het woord App zal er niets gevonden worden.

Ook is het mogelijk dat je in Windows Defender zelf nog moet aangeven dat dit programma veilig is. Gebruik daarvoor de volgende handleiding: https://www.seniorweb.nl/tip/veilig-programma-defender

Geplaatst:

Hallo Porrelaar, alvast bedankt voor de tips, maar sorry, geen oplossing, het betreft het programma Easeus Partition Master, werkt perfect op mijn pc, w10, laat het afweten op mijn laptop w10. Op mijn laptop kom ik schijfruimte tekort. Ik heb een intern ssd schijfje gekocht van 128Gb, geplaatst maar ik zie het niet staan; daarvoor heb ik die partition master nodig(?) Windows 10 blokkeert nu de installatie van dit programma, zie ook in bijlage de screenshots; hopelijk is dit duidelijk,

the betreffende Controlled Access Folder zie ik niet staan, dit is afkomstig uit je link naar seniorenweb, hier loop ik dus vast,

mvg, Alain

Controlled folder access.jpg

app geblokkeerd.png

smartscreen.png

windows beveiliging.png

Samsung.jpg

Geplaatst:

De handleiding van Seniorweb mag je vergeten. Die is niet van toepassing, omdat jij Norton 360 gebruikt als antivirus.

Controlled Folder Access hoort bij Windows Defender, en Defender wordt automatisch uitgeschakeld wanneer je een antivirusprogramma van derden gebruikt, zoals Norton.

Jouw probleem wordt dus niet veroorzaakt door Controlled Folder Access.

Je tweede afbeelding laat zien dat Gebruikersaccountbeheer verantwoordelijk is voor de melding.

Twee vragen:

1. Ben jij wel administrator op jouw pc? Controleer dat zo: klik op Start > Instellingen > Accounts. In de linker kolom moet Uw info geselecteerd zijn. In het rechter paneel moet onder jouw gebruikersnaam Administrator staan. Klopt dat?

2. Hoe probeer jij het programma EASEUS Partition Master te starten? Doe jij dat door een dubbelklik op de snelkoppeling naar dat programma? Doe het dan eens anders, namelijk zo: rechtsklik op de snelkoppeling, en kies dan Als administrator uitvoeren. Lukt het dan wel?

Ik zie dat jij wel een erg oude versie van Partition Master gebruikt, namelijk versie 7.0.1. We zijn intussen bij versie 14.0: https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html

Geplaatst: (aangepast)

Hallo , alvast bedankt voor de info,

ik heb de trial versie geinstalleerd van Partition Manager, maar ik zie dat in deze versie niet verder kan om niet gekende opslag te zoeken/formatteren:nummer toewijzen, dus niet bruikbaar.

Ik ben administrator van de laptop, maar er staan ook anderen bij (die ik niet ken of vandoen heb)

PM wordt opgestart als administrator,

Ik zal een andere oplossing moeten zoeken om die SSD 'zichtbaar en bruikbaar' te maken,

Toch een eigenaardige opmerking van W10: U mag deze app niet uitvoeren van de BEHEERDER .... Wie en wat is deze beheerder?

mvg,

Alain

aangepast door mercury2001
Geplaatst:

hallo, ik heb ondertussen ook een printscreen van mijn accounts, er staan er 2 in die ik niet heb toegevoegd, system en onbekend account,  kan ik deze verwijderen, hebben ze daar iets mee te maken?

Ondertussen mijn PM.7 verwijderd en opnieuw proberen te installeren, lukt dus niet meer, krijg dezelfde pop-up met foutmelding

2020-06-13_6-50-01.jpg

Geplaatst:
5 uren geleden, mercury2001 zei:

U mag deze app niet uitvoeren van de BEHEERDER .... Wie en wat is deze beheerder?

Ook al gebruik jij zelf een administrator account, er is altijd nog een administrator met meer rechten dan jij. Dat is de verborgen administrator.

Als ik op mijn pc de Eigenschappen > tabblad Beveiliging opvraag van een programma dat ik heb opgeslagen in de map Downloads, dan zie ik dit:

image.png.883549f22af01b3c3adf5c9d4761178d.png

Bij mij staat er dus niet zo'n Onbekend account bij, met daarachter een hoop tekens tussen twee ronde haken.

Wie dat Onbekend account is, weet ik niet. Toch zou ik dat account niet zomaar gaan verwijderen.

De melding die jij krijgt is van Gebruikersaccountbeheer. Je zou als proef Gebruikersaccountbeheer eens even helemaal uit kunnen schakelen. Dan kijken of je Partition Master wel gewoon kunt installeren en gebruiken.

Controleer hoe Gebruikersaccountbeheer bij jou nu is ingesteld. Bij mij ziet dat er zo uit:

image.png.81ab6f33e38c0865481f0b2cffd28b8d.png

Dat is de normale instelling van Gebruikersaccountbeheer: het blauwe balkje staat op de op een na hoogste instelling. Als je dat blauwe balkje helemaal naar beneden trekt, dan is Gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld.

Hoe kom je bij die instelling? Open het configuratiescherm > klik op het onderdeel Gebruikersaccounts > klik op de optie Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen > zet de schuifregelaar voor het waarschuwingsniveau een treetje lager. Gebruikersaccountbeheer kan ook helemaal worden uitgeschakeld door de schuifregelaar op Nooit een melding weergeven in te stellen.

Lees hier (veel) meer over het Gebruikersaccountbeheer in Windows 10: https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html

Geplaatst:

hallo, ok, heb het gebruikersaccount helemaal uitgeschakeld, echter zonder resultaat. Ik heb die PM enkel nodig om die SSD schijf te vinden en te gebruiken; zou het kunnen dat deze ssd beschadigd is, zodat de laptop deze niet ziet? Bestaat de mogelijkheid op een externe adapter aan te schaffen en via usb te testen?

Geplaatst:
1 uur geleden, mercury2001 zei:

Bestaat de mogelijkheid op een externe adapter aan te schaffen en via usb te testen?

Het gaat om een M2 SSD. Die adapters zullen wel bestaan. Misschien zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/4001066864573.html?spm=a2g0z.search0302.3.22.170372e4rxNOZp&s=p&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0,searchweb201603_0,ppcSwitch_0&algo_pvid=d77c045b-1eb4-49e0-8409-9ddae01cc2f9&algo_expid=d77c045b-1eb4-49e0-8409-9ddae01cc2f9-3

Maar is die M2 SSD ook niet zichtbaar in schijfbeheer?

Klik met de rechter muisknop op Start en klik dan op Schijfbeheer.

Geplaatst:

Als het om deze laptop gaat, dan zou het volgens stegisoft om een Medion Akoya E3222 (MD 62450) gaan. Deze dus. In die laptop is een poort beschikbaar voor een M.2 SATA SSD.

Wat u gekocht hebt is volgens mij een M.2 PCI Express en is dan niet geschikt voor die laptop.

Je schiet er dus niets mee op om EaseUS Partition Master te installeren.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.