Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

hallo,

@ porrelaar: nee, ook niet zichtbaar via schijfbeheer,

@ droske: inderdaad, het betreft deze laptop, 't zal dus een miskoop zijn, kan ik mij behelpen met een een uitwendige behuizing, te koppelen via usb? De laptop wordt enkel gebruikt voor email en is via bluetooth aangesloten op mijn stereo-installatie. Al mijn cd's heb ik gedigitaliseerd en op de ssd schijf van de laptop geplaatst die nu bijna vol is. BTW: het antwoord van die Ombudsman voor handel: "Tenzij dhr. ....... alsnog en voor het einde van de garantietermijn aantoont dat de Z-toets van bij levering van het toestel met een gebrek behept was, is ALDI niet gehouden om de toets / het toetsenbord gratis en dus bij toepassing van de wettelijke garantie (en uitbreiding ervan met 1 jaar) te herstellen of te vervangen.".

Probeer dat maat te bewijzen.....

Geplaatst:

nog een foto van de huidige situatie, de ssd kaart ligt val voor het slot in de laptop, past toch perfect. Ik zie ook dat er ssd kaarten zijn met 2 uitsparingen in de connecties, mvg, Alain

close up.jpg

Geplaatst:

Waar heb je die SSD gekocht? Indien online, geef ons eens de link naar die SSD.

Indien je die SSD nog meer pas gekocht hebt dan kun je die nog retourneren en een andere kopen. Ze aan de hand van een adapter via USB gaan gebruiken is niet aan te bevelen omdat je USB-poort de snelheid van je SSD volledig te niet doet.

Neem ook dit eens rustig door: https://www.ramcity.com.au/blogs/news/m-2-ssd-guide-compatibility-list

Geplaatst:

Hallo Droske, gekocht op Ebay, China, met verzending ongeveer 26€ , zat wel 2 maand weg....

https://www.benl.ebay.be/itm/128GB-Samsung-SSD-M-2-NGFF-NVME-Solid-state-drive-OEM-2280-PCIe-Gen3-x4-PM951/192740255882?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Ik ga je raad volgen en een andere kopen, mijn gekochte ga ik te koop zetten voor 18€

Heb je de foto kunnen bekijken? Toch eigenaardig dat de aansluitingen volledig corresponderen; bij een PCI uitvoering zie ik diverse ssd's die 2 inkepingen hebben,

mvg, Alain

Geplaatst:
2 uren geleden, mercury2001 zei:

Heb je de foto kunnen bekijken? Toch eigenaardig dat de aansluitingen volledig corresponderen; bij een PCI uitvoering zie ik diverse ssd's die 2 inkepingen hebben,

Ja ik heb die foto bekeken. Dat is helemaal niet eigenaardig. Om dat duidelijk te maken heb ik je die link gegeven.

Geplaatst:

Als je toch een andere SSD gaat kopen dan zou ik toch voor een wat grotere gaan. Minstens 250/256 GB.

HIER (<<klik) bv. enkele voor uw laptop compatibele SSD's van die grootte.

In mijn laptop steekt ook een M.2 SATA (AHCI) SSD. Helaas van bij aankoop van de laptop slechts 128 GB groot. Er staat enkel mijn Windows en programma's op. De data staan op een hdd van 1TB.

Hier een afbeelding van mijn SSD en van het SSD slot.

73251228_SSDM.2SATA_Kingston128GB.thumb.jpg.be67df481bd769f647a8e978b16d32f8.jpg

1304538430_SSDslotM.2SATA_AcerAspireE5-774G-53RN.thumb.jpg.44f17b8111ae38caa58e8c3931b099c2.jpg

HIER (<<klik) nog wat nuttige info.

Geplaatst:

hallo Droske, bedankt voor de info, wordt me nu toch heel wat duidelijker. Met 128Gb heb ik meer dan genoeg, de laptop dient voornamelijk om muziek af te spelen in de living, nu en dan daar een mail te lezen, ik heb nu ongeveer 50Gb aan muziek, maar de ssd van de Medion raakt vol, vandaar de vraag/zoektocht. Heb je eventueel je oude ssd te koop? mvg, Alain

Geplaatst:
3 uren geleden, mercury2001 zei:

Heb je eventueel je oude ssd te koop? mvg, Alain

Dat latje is nog in gebruik maar ik overweeg het te vervangen door eentje van 256 GB of groter.

Koop nog even niets ik beslis er vandaag nog over.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.