Ga naar inhoud

Verbinding met internet via wireless laptop?

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een desktop PC (windows XP) en deze staat boven. Beneden heb ik een modem met router staan. Ik kan geen draad leggen tss router en desktop want de afstand is te lang. Ik heb wel een laptop met een draadloze netwerkkaart. Ik weet dat ik op internet kan op mijn desktop via mijn latop. Mijn vraag is dan ook hoe dit juist in zijn werk gaat.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen router plaatsen dicht bij je desktop?

Dan kan je de kabel, die nu van de modem aangesloten is op je desktop, op de router aansluiten.

Daarna een kabeltje, bijgeleverd bij de router, aansluiten van de router op je desktop.

Zo heb ik het moeten oplossen.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen router plaatsen dicht bij je desktop?

Dan kan je de kabel, die nu van de modem aangesloten is op je desktop, op de router aansluiten.

Daarna een kabeltje, bijgeleverd bij de router, aansluiten van de router op je desktop.

Zo heb ik het moeten oplossen.

Succes.

Neen dat gaat niet, ik zou toch verbinding moeten maken via mijn laptop maar hoe??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simpelste oplossing is een draadloos netwerkkaartje inbouwen in je desktop.

Als je echt via je laptop de internet verbinding wil delen, moet je de desktop met de laptop verbinden via een crossed-cable en op de laptop de internet verbinding instellen dat ze gedeeld wordt. Hierwoor kan je de wizzard gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simpelste oplossing is een draadloos netwerkkaartje inbouwen in je desktop.

Als je echt via je laptop de internet verbinding wil delen, moet je de desktop met de laptop verbinden via een crossed-cable en op de laptop de internet verbinding instellen dat ze gedeeld wordt. Hierwoor kan je de wizzard gebruiken.

Gaat da ook me ne gewone utp kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.