Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Geachten,

Ik schakelde over naar de Mailserver van Thunderbird met mijn 4 mailadressen om deze te consulteren,

en te beantwoorden.

Enkel met mijn "@belgacom.net" heb ik synchronisatie problemen.

Inderdaad, in bijlage een knipsel van mijn accountinstellingen, waar per adres de synchronisatie

zichtbaar is en geactiveerd kan worden.  Enkel bij mijn "belgacom.net"-adres vind ik  deze optie niet.

Misschien omdat het een POP servertype is ?

1489344298_accountinstelling.JPG.33b55950c80a078081e1cc2792037d44.JPG

Hoe krijg ik dit item "Synchronisatie & opslag" in mijn "belgacom" accountinstellingen, of hoe ga ik tewerk

om deze account te kunnen synchroniseren ?

Graag een seintje a.u.b.

Roland.

aangepast door Dasle
Naam uit mailadres verwijderd
Geplaatst:
12 minuten geleden, Rolle Gmail zei:

Enkel bij mijn "belgacom.net"-adres vind ik  deze optie niet.

Misschien omdat het een POP servertype is ?

Ja, dat klopt. Bij een POP3 account wordt niet gesynchroniseerd.

Wat wordt er bedoeld met synchronisatie? Stel dat jij een mail die jij via je Proximus adres (dat is een IMAP account!)) hebt binnengekregen, weggooit uit Thunderbird. Dan zal ook op de server van Proximus diezelfde mail weggegooid worden. Dat wordt synchroniseren genoemd. Synchroniseren betekent zoiets als 'gelijk maken'. En dat synchroniseren gebeurt alleen bij IMAP accounts. In Thunderbird zul je daardoor dezelfde mails zien als op de server van die IMAP accounts. In jouw geval de servers van Microsoft (MSN) en van Proximus. Dat kun je controleren door via je browser in te loggen op webmail van die accounts.

Bij POP3 accounts werkt dat anders. Dan wordt door Thunderbird de binnenkomende mail binnengehaald van je Belgacom adres. En direct daarna zullen die mails verwijderd worden van de server van Belgacom. De binnengekomen e-mails staan dan alleen nog maar op de harde schijf van je eigen pc (Je kunt wel instellen dat binnengehaalde e-mails ook nog enige tijd bewaard moeten worden op de server van dat account, maar dat is standaard niet het geval). Er wordt dus niet gesynchroniseerd.

En Rolle, momenteel zijn jouw 3 e-mailadressen zichtbaar in je afbeelding. Zorg er voortaan voor dat je in e-mailadressen het gedeelte dat voor het @ teken staat zwart maakt of op andere wijze maskeert/verbergt. En plaats daarna pas je afbeelding.

Geplaatst:

Beste porrelaar,

Ten zeerste bedankt voor uw vlugge respons en duidelijke uitleg.

Dat ik dit knipsel uitsneed, is met opzet, om enkel "synchronisatie & opslag" te tonen in de andere

e-mailaccounts, en dus niet te zien is bij "@belgacom" !!

Is het mogelijk om van een POP serversysteem , een IMAP te maken ??

Men weet nooit !

Zo niet, nog eens een dikke merci !!

Rolle.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Rolle Gmail zei:

Is het mogelijk om van een POP serversysteem , een IMAP te maken ??

Ik denk wel dat dit mogelijk is, maar dan wel opletten dat je oude mails bewaard blijven.

Ik zit niet bij Belgacom/Proximus, dus kan ik je hierbij niet helpen.

Wacht dus op een reactie van andere leden die hier meer over weten.

11 minuten geleden, Rolle Gmail zei:

Dat ik dit knipsel uitsneed, is met opzet, om enkel "synchronisatie & opslag" te tonen in de andere

e-mailaccounts, en dus niet te zien is bij "@belgacom" !!

Ook dan moet je het gedeelte van je e-mailadressen dat staat voor @belgacom.be en voor @msn.com en voor @proximus.be onzichtbaar maken.

Iedereen kan nu jouw e-mailadressen zien. Dat betekent dat iedereen die die e-mailadressen ziet, jij ook spam en phishing mails kan gaan sturen. Je moet altijd voorkomen dat jouw e-mailadres voor iedereen zichtbaar is op een website.

Dat had je dus zo kunnen doen:

5f11c7df26302-Ashampoo_Snap_2020.07.17_1

Dan is nog steeds te zien, dat jouw e-mailadressen eindigen op msn.com, belgacom.be en proximus.be.

Geplaatst:

Om POP3 om te zetten naar IMAP zal je in Thunderbird bij dat account de serverinstellingen moeten wijzigen.

Zorg er wel voor dat je eerst alle e-mails van dat account naar je PC gedownload hebt.

Gebruik deze instellingen :

Inkomende mailserver
        Type: IMAP
        Adres: imap.proximus.be
        Beveiliging: SSL
        Poort: 993

Uitgaande mailserver
        Type: SMTP
        Adres: relay.proximus.be
        Beveiliging: STARTTLS of TLS
        Poort: 587
        Authentificatie: Ja

Je kan dit ook hier (<klik) nog eens nakijken.

Geplaatst:

Hallo kweezi wabbit

en Nokiaprox,

Beste Nokiaprox,

Ik volgde uw advies, en met succes.

Ik kon mijn "belgacom.net" installeren in de IMAP - versie, en heb aldus mijn synchronisatie !!

Beste kweezi wabbit,

Mijn probleem is opgelost, en u kan gerust deze topic afsluiten !

Bedankt aan allen die mij te woord stonden.

Rolle.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.