Ga naar inhoud

Hoe Wifi installeren?

Yoyo

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, droske zei:

Het kan hier niet om een analoge modem gaan, ze zijn al vele jaren uit de handel.

Het is inderdaad geen analoge modem.

Het is niet omdat ik stel dat er op de kamer een internetkaben van de telefoon naar de computer is, dat daarom de telefoon analoog zou werken. Dat is dus niet zo. Ook de telefoon werkt per telenet.

3 uren geleden, droske zei:

@Yoyo

TelenetWiFree komt dus wel in het lijstje met verbindingen in bereik voor (?) maar misschien is dat "Toegangspunt tijdelijk vol".

Neen, dat denk ik niet. Ik heb nu al kunnen uitmaken dat het probleem zit in het feit dat de smartphone niet de correcte opties aangeeft om telenet wifree contact te maken. Nergens werkt telenet wifree.

Ik heb telefonisch contact gehad met een zogenaamd expert bij telenet, maar die sturen mij gewoon naar de winkel. Ze zijn daar aan de telefonische hulpdesk blijkbaar ook niet al te slim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, DavidB zei:

@droske

Met telenetwifree surf je via de telenet hotspots op voorwaarde dat jij je telenet modem ook als hotspot aanbied . Schakel jij hotspot uit in je klantenpaneel kun jij nergens gebruik maken van de telenet hotspots . Het verbruik word altijd aan jou aangerekend en niet aan de klant  waar de modem geïnstalleerd staat zoals velen denken .

Dat weet ik. Thuis staat de telenet 'hotspot' aan. Dus moet hij verbinding kunnen maken met telenet hotspots elders.

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, DavidB zei:

Om van telenetwifree gebruik, te kunnen maken heeft TS  de klantaccount gegevens nodig . Gebruikersnaam en wachtwoord . Dat het WZC hun klantgegevens zomaar niet gaan geven vind ik maar logisch , dus heeft TS de klantgegevens nodig van  familie waar hij met zijn Android wifi kon gebruiken .

Het WZC kan wel een wifi code geven dat door de verantwoordelijke van het netwerk in het WZC moet aangemaakt worden .Wie daar verantwoordelijk is gaat men even met de directie praten . En uit wat ik uit het verhaal begrijp is in het WZC geen enkele verantwoordelijke (netwerkbeheerder) . Je surft dan via de beveiligde netwerken . Bij publieke niet beveiligde netwerken heb je geen gegevens nodig , maar loop je het risico dat je toestel kan gehackt worden .
Als je naar een ziekenhuis gaat op consultatie of je word opgenomen, zal men ook vragen of je een wifi code wil om van hun wifinetwerk voor patienten gebruik te kunnen maken .

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

1. Om telenet Wifree (de hotspot dus) te gebuiken moet het volstaan dat om het even wie die bij telenet klant is en thuis zijn hotspot ingeschakeld heeft, gewoon via zijn/haar inloggegevens bij de wifree van WZC kunnen inloggen. Dit werkt dus niet. En zoals gezegd, telenet hulpdesk stuurt mij naar de winkel. zeg maar 'van het kastje naar de muur', dat voel ik nu reeds aan.

2. De code van de gewone lokale wifi van van WZC (dus niet de 'telenetWifree' ttz de hotspot zoals jij het noemt) geeft het WZC niet. Zoals reeds hoger uitgelegd. dat houden ze voor directie en het personeel. 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, droske zei:

Ga naar een Telenet winkel in de buurt en schaf je een AccesPoint aan en koppel dat aan de modem.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-access-point

Is dat een router?

Wat doet dit toestel? Gewoon de lokale wifi dichter in de kamer brengen? Dan heb je nog steeds de code van WZC nodig?

Of wat helpt dit bakje voor telenet wifree hotspot?   Het wifreesignaal is bereikbaar in de kamer. Er kan enkel niet ingelogd worden. Met zo'n acces point dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt alleen whatsapp niet of  kan de persoon zijn android toestel helemaal niet gebruiken voor internet , dus ook niet surfen .
Of er in het WZC accespoints (toegangspunten) zijn , is niet moeilijk om dat even te controleren als je naar de plafonds kijkt .
Die toegangspunten lijken op brandmelders en zie je ledjes flikkeren .
Een voorbeeldje
spacer.png
Er word toch aangemeld bij telenetwifree met de gegevens van het klantenaccount waarmee je aanmeld bij mijn telenet
https://login.prd.telenet.be/openid/login

En niet met de gegevens van het wifi paspoort thuis , want dat gaat niet werken .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-een-wireless-modem-en-wat-zijn-de-voordelen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Yoyo zei:

Is dat een router?

Wat doet dit toestel? Gewoon de lokale wifi dichter in de kamer brengen?

Met een AccesPoint kun je draadloos verbinding maken met de modem waarmee nu de pc via kabel verbonden is. Het is voor de bewoner een EIGEN (draadloos) toegangspunt tot de modem. Dat AccesPoint moet je zelf instellen. Dat wil zeggen dat je het een eigen SSID naam moet geven en zelf een beveiligingssleutel moet instellen.

Ik vraag me echter af of de bewoner gratis gebruik mag maken van het Internet (inbegrepen in de dagopnameprijs?) en of er een bepaalde datalimiet is ingesteld.

En zoals ik, en ook de helpdesk van Telenet, al zei: "Ga naar een Telenet winkel, en leg hun de situatie uit". Ik ben er haast zeker van dat ze een AccesPoint aanbevelen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, DavidB zei:

Werkt alleen whatsapp niet of  kan de persoon zijn android toestel helemaal niet gebruiken voor internet , dus ook niet surfen ./

Inderdaad, ook niet surfen met zijn smartphone. Er wordt gewoonweg geen verbinding gemaakt met TenenetWiFree, en dus is het ook logisch dat hij met wifi ook niet kan surfen. 

Of er in het WZC accespoints (toegangspunten) zijn , is niet moeilijk om dat even te controleren als je naar de plafonds kijkt .
Die toegangspunten lijken op brandmelders en zie je ledjes flikkeren .
Een voorbeeldje
spacer.png

Neen, er zijn geen accespoints.

Er word toch aangemeld bij telenetwifree met de gegevens van het klantenaccount waarmee je aanmeld bij mijn telenet
https://login.prd.telenet.be/openid/login

En niet met de gegevens van het wifi paspoort thuis , want dat gaat niet werken .
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-een-wireless-modem-en-wat-zijn-de-voordelen/

Correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, droske zei:

Met een AccesPoint kun je draadloos verbinding maken met de modem waarmee nu de pc via kabel verbonden is. Het is voor de bewoner een EIGEN (draadloos) toegangspunt tot de modem. Dat AccesPoint moet je zelf instellen. Dat wil zeggen dat je het een eigen SSID naam moet geven en zelf een beveiligingssleutel moet instellen.

Ik vraag me echter af of de bewoner gratis gebruik mag maken van het Internet (inbegrepen in de dagopnameprijs?) en of er een bepaalde datalimiet is ingesteld.

Momenteel kan hij met zijn pc surfen via de internetkabel naar zijn telefoon en zo naar telenet kabel in de straat.

15 uren geleden, droske zei:

En zoals ik, en ook de helpdesk van Telenet, al zei: "Ga naar een Telenet winkel, en leg hun de situatie uit". Ik ben er haast zeker van dat ze een AccesPoint aanbevelen.

Ik ben deze morgend met de smartphone naar de Telenetwinkel geweest.

Zij beweren dat mogelijk de versie van Android (5.1) te oud is en dat de oorzaak dan bij Huawei ligt, omdat de fabrikant van de smartphone bovendien 'zijn versie' van Android 5.1 op het toestel zet (?)

Blijkbaar is het niet mogelijk om een recentere Android versie te installeren: als ik een systeem update vraag zegt de smartphone dat er geen updates zijn en alles op to date is. Het toestel werkt dus met Android 5.1 en dat is het dus.

Met andere woorden; je koopt een smartphone maar je weet dus niet of je daarmee dan toegang kan krijgen tot Telenet Wifree. Zo eenvoudig is het, volgens hen dan wel!

Neen, ze hebben niet gesproken over een accespoint.

Trouwens... omdat Telenet/Huwawei/Android blijkbaar hun huiswerk niet doen zou je dan moeten een accespoint aankopen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is router hetzelfde als accespoint?

De technieker van het Woonzorgcentrum heeft me gemeld dat INDIEN de bewoner thuis een router (=accespoint?) staan heeft of had, dan is het uiteraard nuttig om deze even uit te proberen in het WZC. De technieker heeft er wel bij vermeld dat indien hij (de nieuwe bewoner) thuis GEEN router heeft, er dan ook GEEN AAN TE KOPEN, omdat de kans te groot is dat hij mogelijk niet werkt.

(Ikzelf heb ook geen router/accespoint, dus ik kan moeilijk helpen)

Wat een gedoe dit allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Yoyo zei:

Met andere woorden; je koopt een smartphone maar je weet dus niet of je daarmee dan toegang kan krijgen tot Telenet Wifree. Zo eenvoudig is het, volgens hen dan wel!

Dat is niet op telenet wifree bedoelt maar telefoons die whatsapp niet meer ondersteunen .
https://techpulse.be/nieuws/269790/smartphones-2020-whatsapp-ondersteuning/

De nieuwe modems van telenet zijn draadloos en bevatten een ingebouwde router . Op vraag bij telenet kun je vragen om een wifi modem te laten installeren zonder ingebouwde router als je zelf een router wil gebruiken van jou .

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.