Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak gebruik van de gratis Avira beveiligingssoftware. In de bijlage wordt getoond dat Avira blijkbaar 6 programma's nodig heeft en totaal

660 Mb ruimte inneemt. Is dat niet erg veel? Dit soort info kan ik, ook bij andere software niet boven water krijgen. 

Schermopname (18).png

Geplaatst: (aangepast)

Als jij tevreden bent over Avira en nog genoeg ruimte over hebt op je SSD of harde schijf, dan zou ik het gewoon zo laten.

Bij veel programma's kun je tijdens de installatie kiezen tussen Express (= snelle installatie) en Custom (= aangepaste installatie).

Ik weet niet of dat bij Avira ook zo is, maar wanneer je kunt kiezen, kies dan altijd voor de Custom installatie. Dan kun je kiezen welke onderdelen jij wilt installeren en welke niet.

Behalve de onderdelen die jij in bovenstaande afbeelding laat zien, worden er bij de installatie van Avira tegenwoordig nog meer onderdelen geïnstalleerd, zag ik, namelijk de browser Opera en Phantom VPN. Dat is wel een beetje veel, vind ik.

Ik las in een ouder topic van jou dat in jouw pc een kleine SSD zit van 120 GB, met daarnaast een gewone harde schijf van 1 TB (= 931,5 GB)

Hoewel je SSD aan de kleine kant is, had jij daar een paar dagen geleden (op 17 aug 2020) nog 59,44 GB vrije ruimte over. Die SSD is dus nog voor de helft leeg. Voorlopig geen ruimtegebrek, lijkt mij.

Als je toch wat ruimte wil gaan winnen, dan kun je de volgende onderdelen van Avira verwijderen:
Avira System Speedup

Avira Software Updater

Avira Privacy Pal

Dit natuurlijk op voorwaarde dat je die onderdelen tot nu toe nooit gebruikt hebt. Als je die onderdelen wel nuttig vindt, dan laat je ze staan.

aangepast door porrelaar
typo
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.