Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op na schoonmaken toetsenbord

lovecrafthp

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Klassiek geval: vloeistof gemorst op het toetsenbord van een HP-laptop waarna enkele dagen later nog steeds 20% van de toetsen op het toetsenbord niet meer reageren. Via een extern USB-toetsenbord werkte het nog wel.

Laptop uit elkaar gehaald, moederbord moeten loskoppelen om aan het toetsenbord te kunnen. Toetsenbord gereinigd en nadat het toetsenbord gedroofd was, laptop opnieuw geassembleerd. In eerste instantie startte de laptop opnieuw op. Na uitschakelen heb ik de achterplaat gemonteerd maar daarna startte de laptop niet meer op. Ik heb alle connecties opnieuw nagekeken (zie ook foto) maar de laptop start niet op.

Als ik de stroom aansluit zonder de batterij, dan licht het ledje aan de stroomaansluiting wit op en kan je de ventilator eventjes zien bewegen (zonder dat de aan-toets wordt ingedrukt). Als ik de stroom aansluit met de batterij, dan licht het ledje aan de stroomaansluiting oranje op en beweegt de ventilator niet.

Kan iemand helpen om deze laptop nog te redden, ajb? Alvast bedankt!

IMG_20200909_222046215.jpg

IMG_20200909_222245929.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een dergelijk voorval moet de laptop op staande voet van de stroom gehaald worden. Dus batterij verwijderen en de eventueel aangesloten lader afkoppelen. Dan de laptop omdraaien met het toetsenbord naar beneden en zo een paar dagen laten liggen op een droge warme plaats.

De schade aan het toetsenbord zal niet meer te herstellen zijn. Dus toetsenbord vervangen.

Echter, het is niet uitgesloten dat het aanhoudend experimenteren met dit beschadigd toetsenbord nu ook elders schade heeft aangericht. Laat ons hopen van niet.

Verwijder het toetsenbord en werk met een extern toetsenbord enkele dagen verder. Als alles  normaal blijkt te werken kun je gaan investeren in een nieuw toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.