Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Als ik de Media Player open en vervolgens een muziek album afspeel, reageert de player niet meer. Er komt in de balk bovenaan "(reageert niet)" naast "Windows Media Player".

De muziek blijft wel spelen. De muziek pauzeren, een nummer skippen, een ander album afspelen of bladeren in de bibliotheek, ... het lukt allemaal niet meer. Als ik de player geforceerd sluit via Taakbeheer, kan ik hem wel opnieuw openen en een ander album laten spelen.

Hoe kan dit opgelost worden?

Ik heb een nieuwe desktop van 1 maand oud, Windows 10.

Ik heb het probleem ook gepost op het Microsoft forum, en de eerste mail die ik daarover ontvang van Microsoft zelf is om me te waarschuwen voor valse hulpverleners en oplichters.
Dus eerlijk gezegd heb ik niet veel vertrouwen en goesting om door te klikken op links die daar gepost worden of de stappen te doorlopen die onmiddellijk gepost werden door "helpers", met pc helpforum heb ik alleen nog maar goede ervaringen 😄
Vandaar toch mijn vraag via pc helpforum.

Alvast bedankt!

Groeten,

Tim

Geplaatst:

Windowstoets+x  "programma's en onderdelen", "windows onderdelen in- of uitschakelen". Zoek naar "mediaonderdelen", "windows Mediaplayer". Haal het vinkje hiervoor weg en herstart je pc. Na de herstart volg je dezelfde weg en plaats het vinkje terug. WMP zou nu moeten hersteld zijn.

Geplaatst:

Wel, ik denk dat de optie Uitschakelen er niet (meer?) in zit want 'k ben net even bij mijn systeem gaan kijken en je kan alleen maar kiezen voor Verwijderen - en dat is ook voor die Optionele Onderdelen.

maareuh.... Djiemie: Moet je per sé WMP hebbben - is WMP HC  (Windows Media Player Home Cinema) ook niet goed voor jou?

Trouwens: WMP-zelf ziet in Windows 10 toch niet meer in dacht ik?

Geplaatst:

Windows Media Player uitschakelen en daarna weer inschakelen (in de hoop dat WMP daarna wel goed werkt) doe je zo:

Klik op Start

In de lijst met apps/programma's scrol je omlaag naar de map Systeem

Open de map Systeem door erop te klikken en klik dan op Configuratiescherm

Als het configuratiescherm geopend is, dan kies je (rechtsboven) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.

Klik dan op Programma's en onderdelen

Als het venster Programma's en onderdelen geopend is, dan klik je in de linker kolom op Windows-onderdelen in- of uitschakelen:

5f79d494dd465-Ashampoo_Snap_2020.10.04_1

Je ziet daarna het volgende venstertje:

5f79d4be2466c-Ashampoo_Snap_2020.10.04_1

Klik op het plusteken voor Mediaonderdelen

Haal dan het vinkje weg dat staat voor Windows Media Player en klik daarna op OK.

5f79d617ddaae-Ashampoo_Snap_2020.10.04_1

Start dan je computer opnieuw op door te klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, herhaal je het bovenstaande, maar nu zet je het vinkje voor Windows Media Player terug, waardoor WMP weer wordt ingeschakeld.

Ik geef geen garantie op succes.

Zelf gebruik ik WMP vrijwel nooit meer. VLC Media Player is mijn favoriete muziek- en videospeler.

Geplaatst:

Het is de werkwijze van porrelaar die ervoor gezorgd heeft dat het probleem opgelost is, bedankt!

VLC gebruik ik voor beeld, WMP gebruik ik nog steeds voor muziek. Ik weet dat ik daarmee waarschijnlijk tot een minderheid behoor. Maar àls WMP normaal functioneert vind ik het nog altijd prima om muziek af te spelen of afspeellijsten samen te stellen.

Bedankt iedereen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.