Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Als ik een netwerkscan uitvoer zie ik in het resultaat, zie bijlage, een pc staan waar ik niet weet waar die vandaan komt?

Hoe kan ik hierover iets te weten komen?

Mvg,

Schermopname (10).png

Schermopname (11).png

Geplaatst:

Defraggler is gewoon overbodig in Windows 10

De tijd dat je met defragmenteren is allang voorbij.

Het is Windows zelf die bepaald bijvoorbeeld welke programma op de eerste plaatst moet zetten in de index.

Als je veel met Excel werkt dan zal excel hoger zetten dan bijvoorbeeld Word.

Of het nu SSD is of Harddisk maak niks meer uit in Windows 10

Wat Avast zegt is toch duidelijk.

Maar dat is het zelfde als wat je in verkenner / netwerk ziet tenzij je ook bluetooth is verbonden met een ander apparaat.

Ook in de router van uw provider ziet je normaal gezien duidelijk welke apparaten verbonden zijn met uw netwerk:

Dit kan router, laptop, smartphone, tablet, netwerkprinter, IP camera enz.

Meestal staat ook de naam en zeker de gewone IP adres bij.

Twijfel je over een apparaat dan kijkt je naar mac adres dat je altijd op een apparaat ziet op etiket.

Geplaatst:

Dit is juist waarom ik me vragen stel.

De pc is niet te zien in netwerkdetectie en niet op de router alleen op de scan van avast.

Geplaatst:

Nog een beetje verder gezocht. Wifi staat uit, alle bedrade verbindingen onderbroken, behalve pc natuurlijk. Resultaten avast en ipconfig: 

Schermopname (12).png

Schermopname (13).png

Schermopname (14).png

Geplaatst:

ipconfig /all zijn alleen netwerkkaart van uw pc.

Avast vermeld:

Uw computer, Router van uw provider, smartphone of tablet.

Niet verbonden toestellen -->Onbekende apparaat betekend niet dat het in uw netwerk is maar Avast ziet wel de toestel dat met wifi verbonden is.

Nu denk je: ik heb geen wifi aanstaan--> dat hoeft niet want het is wel aanwezig.

Als je bluetooth hebt ziet uw computer ook andere toestellen zonder dat het actief is.

Zo is dat ook bij wifi.

Intel -> dat kan van alles zijn maar geen computer.

Je hebt waarschijnlijk Telenet.

Je kan bij Mijn Telenet bij router gedeelte zien welke toestellen effectief verbonden is.

Geplaatst:

Intel staat toch bij overige apparaten, en niet bij Niet-verbonden apparaten?

Dit wil toch zeggen dat Intel toegang heeft tot mijn netwerk?

Modem van telenet al verschillende keren herstart met zelfde resultaat. 

Geplaatst: (aangepast)

Dit wil toch zeggen dat Intel toegang heeft tot mijn netwerk?

Ja, maar ik denk dat het gewoon een toestel is in uw netwerk.

Klik bij Intel rechts op > en misschien kom je meer te weten waarover het gaat.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

De Intel hoeft ook niet per se een laptop of computer te zijn. Tegenwoordig zijn er meer apparaten met je router verbonden. Wanneer ik alleen al naar mijn eigen situatie kijk: Mediabox,Smart-tv, thermostaat, huisalarm. Alleen het konijn is geloof ik nog niet met internet verbonden.

Beste doen wat Stegisoft al eerder adviseerde: kijk eens in het logbestand van je router.

Geplaatst:

Welcome Captain,

Dat kan je zien in het tweede screenshot bij het begin van mijn topic.

Hoe kan er nog een toestel in mijn netwerk zitten als ik alle verbindingen verbroken heb?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.