Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik krijg geregeld deze kadertjes te zien als ik werk op de pc.

Elk tablad opent zich dan kleiner en ik kan niet meer werken.

Ik sluit dan af en start opnieuw op, dan werkt het weer.

Is dit een virus?

 

Ps: als je toetsten minder goed beginnen werken, is daar dan iets aan te doen?

 

WEndy

IMG_20201017_172351_resized_20201022_124534860.jpg

IMG_20201017_172357_resized_20201022_124534374.jpg

IMG_20201017_172402_resized_20201022_124533949.jpg

Geplaatst:

Hallo,

 

We gaan even alles door nemen:

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
  9. Doe mee met de PC Helpforum Prijsvraag en win een leuke prijs !

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Geplaatst:

Hallo,

 

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.png Programma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Pokki Start Menu
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

Stap 2.

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"


start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
Task: {04D7E7BD-3C64-437F-AE98-F48555337016} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {128F9040-E9D9-403B-BD0F-217A91DDF248} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {1DD404AB-33C0-4CBD-8B08-1857A67A262D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {284A7AD4-6954-4E00-97C5-16BC35D7FF38} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6E373D7A-16C2-468F-81A1-D8628D0048C2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6E43AD66-1ED2-4E46-B0F5-335419DAC4D8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9536672D-156C-4FB7-AD19-C00F753E3C4E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B09D6976-0C2D-4597-BF81-3D7D9D2C2D24} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {CA77D0BC-3D99-4764-A7B7-E36B304CD482} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D828C3A0-046C-4F1C-B84B-AA347AE7DBA7} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F35C1DA4-4C9C-4429-B97C-9102EDC26106} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FE3E5EDE-F832-4E89-A7B8-6E0918FBEAF0} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
FF Plugin-x32: @avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin -> C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\SiteSafetyInstaller\40.3.8\\npsitesafety.dll [Geen bestand]
CHR HKU\S-1-5-21-2738978234-4125683323-18102037-1002\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\...\Chrome\Extension: [chfdnecihphmhljaaejmgoiahnihplgn])
ContextMenuHandlers3: [00avast] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
FirewallRules: [{4C49D456-8686-4E43-A5B1-D9DBE1949EB5}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.63.76.0_x86__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{BECCE4F2-BD84-4A88-A5F1-BF91491E2DD2}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.63.76.0_x86__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{383D5908-1BC6-49E2-9FEF-F58CB26462D5}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.63.76.0_x86__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{C5C079AA-44A6-4B52-B0A7-7BB0AEABA97C}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.63.76.0_x86__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Geen bestand
FirewallRules: [{376721AD-1AD2-49AB-97F7-5EF5222E0A40}] => (Allow) C:\Users\wendy_000\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{9D11108E-6291-4EC5-9D91-06635C95F74C}C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe] => (Block) C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{D42BF224-EE54-4B51-A0E5-EFC3CAAA05A4}C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe] => (Block) C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{95694670-8D05-45B9-8EE9-9527DD75F8FB}C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe] => (Allow) C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe => Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{744B51D3-DDA1-45A4-8508-687F76723821}C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe] => (Allow) C:\users\wendy_000\appdata\roaming\spotify\spotify.exe => Geen bestand
EmptyTemp:
Reboot:
end:


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Stap 3.

Ik zie dat je Malwarebytes op je pc heb staan, doe daar eens een scan mee.

 

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5dd136f347bee-log_mbam.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Stap 1.

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is en geen items zijn gevonden klikt je op Sla standaardreparatie over zijn er wel items gevonden klik op Quarantaine.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Doorgaan.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

 

Stap 2.

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Geplaatst:

het probleem is er niet de hele tijd. Dat komt om de paar dagen eens.

Nu al even niet meer gezien.

 

Als je heel hard op je toetsten moet beginnen tikken, voordat ze werken, kan ik daar dan iets aan doen om dat te verbeteren?

 

Niet alle toetsen hoor, sommige...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.