Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In september plaatste ik hier een item over mijn grafische kaart. Met hulp zocht ik een nieuwe driver en alles ging veel beter. Maar tegelijkertijd plaatste Geforce een icoontje op mijn bureelblad en sindsdien is er al tweemaal een update gekomen, die ik telkens deed. Is dit goed of fout.

Ik las namelijk ergens dat men bv de optionele updates niet moet doen als alles goed werkt.

Zo staan er nu in Windows update bij de optionele over mijn printer en over USB. Updaten of niet?

Geplaatst:
1 uur terug, Theo2602 zei:

Ik las namelijk ergens dat men bv de optionele updates niet moet doen als alles goed werkt.

Dat klopt als een zwerende vinger.

1 uur terug, Theo2602 zei:

Zo staan er nu in Windows update bij de optionele over mijn printer en over USB. Updaten of niet?

Ik zou ze niet updaten.

Optionele updates voor printer, usb en andere hardware zijn meestal driver updates.

Die heb je niet nodig als alles goed werkt.

En als er toch problemen zijn, is het beter om de drivers op te halen bij de producent van de hardware dan bij windows.

Geplaatst:

Als je op de website van Nvida een nieuwe driver zoekt voor je grafische kaart, dan kun je vaak kiezen uit 2 opties:

1. Alleen de driver 

2. Een volledig pakket waarin ook Geforce Experience zit.

Soms is optie 1 niet aanwezig en dan download je dus dat volledige pakket.

Het onderdeel Geforce Experience controleert regelmatig of er weer een nieuwe driver voor je grafische kaart is. Heb je jij om de haverklap nieuwe drivers nodig voor je grafische kaart? Alleen wanneer jij een verwoed gamer bent en graag de allernieuwste games speelt. Ik heb ook een grafische kaart van Nvidia in mijn pc, maar ik game helemaal niet. Ik ergerde me daarom aan die nieuwe Game Ready drivers die ik elke maand en soms nog vaker kreeg aangeboden. Daarom heb ik het onderdeel Geforce Experience verwijderd via  Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen.

Je verwijdert daarmee niet de driver voor je grafische kaart. Je krijgt alleen niet meer steeds nieuwe drivers voor je grafische kaart aangeboden.

Geplaatst:
23 uren geleden, Theo2602 zei:

OK, vermits die driver van Geforce van de website komt, mag (of moet) die dus wel geinstalleerd worden?

Zoals reeds gezegd: als er geen problemen zijn, hoef je de drivers niet te updaten.

Ook niet als ze van de producent zelf komen ( zie bericht van porrelaar).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.