Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, Theo2602 zei:

Mijn Xp is gecrasht, en ik zou een 2de hands toestel willen kopen om XP op te draaien. Echter staat op allemaal W10. Kan ik daar een XP op zetten?

Geplaatst:

Als het toestel niet al te recent is, zou het kunnen lukken.

Bij recente toestellen loop je het risico dat XP geen drivers heeft voor de (nieuwere) hardware met als gevolg dat XP ook niet goed zal werken.

Heb je de specificaties van het beoogde toestel?

Dan kunnen we eens kijken of er XP drivers voor zijn.

Geplaatst:

Er staan, enorm goedkoop, overal computers te koop, en één van die verkopers, waaraan ik vroeg of ik daar XP kon opzetten, reageerde met 'dat zal niet lukken'. daarom stelde ik hier de vraag, en kreeg het antwoord dat ik zocht.

Maar kan ik op eender welk toestel een Virtueel Machine zetten, en daar XP op zetten?

Geplaatst:
16 uren geleden, Theo2602 zei:

Maar kan ik op eender welk toestel een Virtueel Machine zetten, en daar XP op zetten?

Als er voldoende ram geheugen in zit (min 4 GB), de processor krachtig genoeg is en virtualisatie ondersteunt zou het moeten lukken.

Geplaatst:

Als je XP op een virtuele machine installeert, heb je geen drivers nodig.

Het programma waarmee je de VM aanmaakt (bvb VBox) zorgt voor de "drivers" van de virtuele hardware.

Drivers voor extra apparaten (zoals een printer) moet je wel nog installeren in de XP machine.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.