Ga naar inhoud

Bestanden openen met programma op eingen schijf, niet in web-viewer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik werk met een projectsite op OneDrive via website met Firefox/Chrome.

Als ik bestanden bekijk openen die in een viewer zonder veel gebruiksmogelijkheden.

Kan ik instellen dat die opengedaan worden met mijn eigen programma's?

alvast dank!

Geplaatst: (aangepast)

Dat een bestand elders staat maak niks uit.

Je moet zorgen dat in Windows uw extensie een programma (software) laat starten.

Het enige is dat je de standaard programma aanwezig is in Windows.

Standaardprogramma's wijzigen in Windows 10

1. Selecteer in het Startmenu  de optie Instellingen  > Apps Standaard-apps.

2. Selecteer het type app dat u als standaard wilt instellen en kies de app. U kunt ook nieuwe apps downloaden in de Microsoft Store. Apps moeten worden geïnstalleerd voordat u ze als standaard kunt instellen.

3. Mogelijk wil je je PDF-bestanden of e-mail of muziek automatisch laten openen met behulp van een andere app dan door Microsoft is geleverd. Kies standaard-apps per bestandstype door omlaag te schuiven en Standaard-apps per bestandstype kiezen te selecteren.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Pdf's van plannen; plannen in Autocad-formaat... Dit zijn plannen die moeilijk leesbaar zijn op scherm, ik heb functionaliteit van zoomen, pannen etc nodig, en dat zit niet in die viewer

Geplaatst:

Open je die bestanden met een dubbelklik?

Probeer anders eens met een rechtsklik en dan de optie openen met ...

Dan kan je normaal gezien wel je eigen programma kiezen.

Een andere manier is om de bestanden eerst te downloaden naar je eigen pc en dan te openen met je eigen programma.

Geplaatst:
3 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Probeer anders eens met een rechtsklik en dan de optie openen met ...

Die optie krijg je niet wanneer je bestanden in OneDrive via het web bekijkt.

Ik zal hieronder het verschil laten zien.

OneDrive via het web:

image.thumb.png.cef45e726e9394a5ca8a97b7fa6b5a02.png

Dezelfde map OneDrive heb ik ook op de harde schijf van mijn pc staan. Dan zie ik wel de optie Openen met..., wanneer ik rechtsklik op datzelfde bestand:

image.png.c262b7b1b3bac87ed1e7280ef92c9ce0.png

Als ik een bestand wil bewerken dan doe ik dat bij voorkeur op mijn eigen pc. Ik open dan dus de map OneDrive die op mijn pc staat. Ik rechtsklik eventueel op dat bestand en ik kan dan kiezen met welk programma ik dat bestand wil openen. Ik kan kiezen  uit alle daarvoor geschikte programma's die op mijn pc geïnstalleerd zijn Daarna kan het gewijzigde bestand weer gesynchroniseerd worden met het gelijknamige bestand dat in OneDrive in de cloud staat.

Op 6/12/2020 om 16:49, stegisoft zei:

Dat een bestand elders staat maak niks uit.

Helaas klopt dat niet. Het maakt alles uit waar een bestand staat.

Wanneer je in de cloud werkt, kun je alleen de programma's gebruiken die daar (in de cloud) tot je beschikking staan. Bij OneDrive zijn dat dus viewers en programma's van Microsoft.

Wanneer je bestanden in Google Drive zouden staan, dan kun je daar alleen gebruik maken van programma's van Google, zoals Google Documenten.

Paul werkt in de cloud. Als die bestanden allemaal zijn eigen bestanden zouden zijn, dan zou hij hetzelfde als ik kunnen doen: de bestanden openen in de map OneDrive die op de harde schijf van zijn eigen pc staat > bewerken > opslaan > en dan zouden die bestanden daarna automatisch gesynchroniseerd worden mijn zijn OneDrive in de cloud.

Maar ik vermoed dat hij met meerdere mensen aan die bestanden moet werken, en dat het niet zijn eigen bestanden zijn, maar gedeelde bestanden. En dan is de enige manier: die bestanden downloaden; bewerken en weer terugplaatsen in de cloud. Dat kan tot problemen leiden, wanneer iemand anders ook net dat gedeelde bestand bewerkt heeft. Want diens bewerkingen worden dan overschreven. Ik weet daar zo gauw geen oplossing voor.

Geplaatst:

Bedankt voor het uitvierig antwoord!

Privé werk ik synchroon met onedrive lokaal/cloud, en dat werkt prima zoals je ook uitlegt

Maar voor werk is het via die cloud. En is er gevaar dat er versies van een plan ontstaan.

Bedankt, nu weet ik dat ik niet verder moet zoeken!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.