Ga naar inhoud

laptop wat traag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo welkom op PcHelpForum;

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie dat je "Trusteer Eindpuntbeveiliging" op je pc heb staan die word niet meer ondersteunt dus die kan je beter verwijderen:  https://www.antimalwaresoftware.nl/ing-ibm-trusteer-rapport/

 

Stap 1.

Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in.Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Trusteer Eindpuntbeveiliging
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.


Stap 2.
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

 

Klik Windows knop plus R tegelijk inhttp://forumimages.seniorennet.be/abbs/14-20170420-72a17d.png


"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

Code: Selecteer alles

start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
VirusTotal: C:\Windows\Temp\86.0.4240.198_chrome_installer.exe53569f06
VirusTotal: C:\Windows\Temp\setup.exe53569f73
Task: {176D05EA-4412-4A69-A02F-C801E49C8E3E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3F01C5D2-A37C-4C1E-ABA4-F90C10CC0FE2} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {410BD442-534F-4D53-A11C-6A7A66DDF3F6} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {54937963-B10C-48C3-836E-C367AF79F08B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5873A028-D1A0-409F-B2F6-10F72B8F126F} - \ATKOSD2 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6565A630-A4DC-4FB3-B55D-68AE0C0606E7} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9CB4F6C4-3423-4C20-96D7-A9911DFF3861} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AD49C7D7-0DF3-4A78-A524-F541A3ED9373} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C8120A08-9E79-4A2B-83F5-902B7B3F4DEC} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {CCFFB513-B53A-403E-B022-491D20D679F4} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D76673A5-B630-447B-8D21-04C44988EE85} - \Microsoft\Windows\Media Center\StartRecording -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E7127D5B-12F5-4AFD-B1A7-2CEF71C24628} - \Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F05C8A29-E0A6-419A-9BAC-5D391C2E9A36} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F9171B6F-9FF8-4C15-BEE9-470CF1927AEC} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FC60A64F-F1FF-4309-9FA2-CF9AD2E02F33} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FFC06D22-DBD1-44EA-B8F5-D266A3931F18} - \{0C32308B-9D5B-4718-93F7-B93FE4E5CB07} -> Geen bestand <==== AANDACHT
FF Plugin-x32: @adobe.com/FlashPlayer -> C:\Windows\system32\Macromed\Flash\NPSWF32.dll [Geen bestand]
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.36.51 - Google LLC) Hidden
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}) (Version: 1.3.25.11 - Google Inc.) Hidden
ContextMenuHandlers1: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [ANotepad++64] -> {B298D29A-A6ED-11DE-BA8C-A68E55D89593} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} =>  -> Geen bestand
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:2CFBE2D1 [133]
EmptyTemp:
Reboot:
end:

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start dehttp://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool.

Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,
 
Handleiding <----klik hierop.

Deze dik gedrukte code:



start:
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
VirusTotal: C:\Windows\Temp\86.0.4240.198_chrome_installer.exe53569f06
VirusTotal: C:\Windows\Temp\setup.exe53569f73
Task: {176D05EA-4412-4A69-A02F-C801E49C8E3E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3F01C5D2-A37C-4C1E-ABA4-F90C10CC0FE2} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {410BD442-534F-4D53-A11C-6A7A66DDF3F6} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {54937963-B10C-48C3-836E-C367AF79F08B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5873A028-D1A0-409F-B2F6-10F72B8F126F} - \ATKOSD2 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6565A630-A4DC-4FB3-B55D-68AE0C0606E7} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9CB4F6C4-3423-4C20-96D7-A9911DFF3861} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AD49C7D7-0DF3-4A78-A524-F541A3ED9373} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C8120A08-9E79-4A2B-83F5-902B7B3F4DEC} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {CCFFB513-B53A-403E-B022-491D20D679F4} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D76673A5-B630-447B-8D21-04C44988EE85} - \Microsoft\Windows\Media Center\StartRecording -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E7127D5B-12F5-4AFD-B1A7-2CEF71C24628} - \Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F05C8A29-E0A6-419A-9BAC-5D391C2E9A36} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F9171B6F-9FF8-4C15-BEE9-470CF1927AEC} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FC60A64F-F1FF-4309-9FA2-CF9AD2E02F33} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {FFC06D22-DBD1-44EA-B8F5-D266A3931F18} - \{0C32308B-9D5B-4718-93F7-B93FE4E5CB07} -> Geen bestand <==== AANDACHT
FF Plugin-x32: @adobe.com/FlashPlayer -> C:\Windows\system32\Macromed\Flash\NPSWF32.dll [Geen bestand]
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.36.51 - Google LLC) Hidden
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}) (Version: 1.3.25.11 - Google Inc.) Hidden
ContextMenuHandlers1: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers1: [ANotepad++64] -> {B298D29A-A6ED-11DE-BA8C-A68E55D89593} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [7-Zip] -> {23170F69-40C1-278A-1000-000100020000} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers6: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:2CFBE2D1 [133]
EmptyTemp:
Reboot:
end:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.