Ga naar inhoud

Er is een fout opgetreden bij het toepassen van transforms

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

OK Theo !

Om je even achtergrond te geven: door je vragen op zoveel verschillende terreinen waren we beginnen denken dat je vragen niet alleen voor je eigen problemen waren,

maar ook dat je (voorbeeld) zelf een soort helpdesk was voor anderen (die dan bij ons hulp kwam zoeken omdat hij er niet wijs uit raakte)

Maar je antwoord hier (en ook in dat ander topic - waar je vertelt dat je al auto reedt van 1960 :) ) heeft ons overtuigd.

De problemen zijn dus - wat ons betreft van de baan! (en we weten ook dat je niet bepaald twee rechterhanden hebt :) )

Goed, ik ga verder met je denken en zoeken ivm die transforms-foutmelding.

Al een eerste vraag: 'bij het installeren van studio 14' : vraag: stond dat programma er al op en ging je het herinstalleren of had het er nog nooit opgestaan?

Want soms komen er conflicten tussen wat u wil installeren en wat (van vorige installaties) er al op je systeem staat  (mensentaal: die twee kunnen 'vechten' en dan krijg je zo'n foutmelding

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Vermits het een 'nieuwe' computer, en een nieuwe installatie van W10 stond er niets op. Dus er kan geen conflict zijn.  Laat ons volgend jaar daarover verder gaan, want dan pas kom ik terug aan de computer

Geplaatst: (aangepast)
Op 29/12/2020 om 11:42, Theo2602 zei:

Die D:/ is een externe schijf waar dat programma (studio 14) op staat: ik heb het dus eerst moeten kopieren naar C:/

1. a. Die studio 14: is dat een audio-programma?

b. En hoe lang heb jij die versie ervan al?

c. en heb je het gekocht of is het 'een niet zo erg legale versie'  ?

2. je schrijft dus: ik heb 'het' dus eerst naar de C moeten kopiëren

a. wat is 'het' hier? Bedoel je (het installatieprogramma van) Studio 14? 

b. en waarom 'moest' je dat naar de D kopiëren?

3. Op je 'nieuwe' (2dehandse) computer: stond daar Windows 10 al / nog op?

(graag op elke (sub)vraag apart antwoord)

aangepast door Passer
Geplaatst:

Kort geleden, zegde iemand dat ik soms verwarrende antwoorden geef, en dat zal wel, maar het is ook wel zo, dat de reacties van sommige helpers soms verwarrend zijn.

Ze stellen vragen die daarvoor al gesteld en beantwoord zijn, en dit is zo'n typisch voorbeeld.

a. Die studio 14: is dat een audio-programma?

Studio van Pinnacle is een filmbewerkingsprogramma zoals hiervoor al werd omschreven. (er werd zelfs voorgesteld een ander programma te gebruiken.

b. En hoe lang heb jij die versie ervan al?

c. en heb je het gekocht of is het 'een niet zo erg legale versie'  ?

Ik gebruik dat al tientallen jaren re beginnen met studio 8, studio 9, studio 11 (allemaal nog op CD (zoals hiervoor al gezegd), en deze 14 is een update. 15, 18 en 19 waren geen echte verbeteringen en alles boven 20 kon ik niet installeren omdat mijn computer niet aan de voorwaarden voldeed.

je schrijft dus: ik heb 'het' dus eerst naar de C moeten kopiëren

a. wat is 'het' hier? Bedoel je (het installatieprogramma van) Studio 14? 

b. en waarom 'moest' je dat naar de D kopiëren

Een helper vroeg om D:/ uit te schakelen en dan proberen te installeren, maar het installatie programma stond op D:/ dus moest ik die wel op c:/ zetten, want vanuit een uitgeschakelde schijf kan men niet installeren

. Op je 'nieuwe' (2dehandse) computer: stond daar Windows 10 al / nog op?

Daar stond inderdaad W10 op, dan zette ik er XP op, maar dat bleek niet te werken (geen drivers waarschijnlijk) en dus zette ik er terug W10 op. Dat loopt goed.

Geplaatst:

ok, en sorry voor de herhalende vragen, maar nu heb ik (bijna) alles wat ik wilde weten op een rijtje en heb ik overzicht.

(en dank je voor de duidelijke werkwijze hierbij)

'Bijna alles' want op de vraag of je versie legaal is, antwoordde je nog niet - maar gezien je al van de 8 komt, vermoed ik dat die wel legaal zal zijn?

Je Studio 14 had je op de D geïnstalleerd (klopt?)

*   Een niet zo belangrijke vraag, maar waarom installeerde je die niet gewoon op de C ? Had je er een bedoeling mee?

*  "Een helper vroeg om D:/ uit te schakelen en dan proberen te installeren, maar het installatie programma stond op D:/ dus moest ik die wel op c:/ zetten, want vanuit een uitgeschakelde schijf

kan men niet installeren"

Had je die Studio 14 oorspronkelijk op de C geïnstalleerd of gewoon rechtstreeks op de D laten installeren?

Hoe is nu je actuele situatie: je Studio 14 staat nu op de C (want: "dus moest ik die wel op de C zetten")  of staat hij terug op de D ?

Ook belangrijk: je zette op dit systeem na XP terug de Windows 10 op.  

>  Hoe deed je dit? met een backup of met een 'clean install'  (dit laatste = een volledig nieuwe Windows erop)

Geplaatst:

Het installatie programma staat op D:/ en C:/ en het werd altijd geinstalleerd op C:/

Nu lig ik echter stil, want vandaag wordt een SSD schijf geleverd, die moet ik dan installeren, en daarna daar W10 opzetten, en dan zien we weer verder.

Als het niet lukt, dan installeer ik opnieuw 11 (op CD schijf en dat lukt wel, heb ik al geprobeerd.

Als dan ook de nieuw Grafische kaart is geplaatst, kan ik updaten naar de laatste versie van Studio.

Dus voorlopig is die computer uitgeschakeld.

Later geef ik wel het verder verloop.

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, Theo2602 zei:

want vandaag wordt een SSD schijf geleverd, die moet ik dan installeren, en daarna daar W10 opzetten, en dan zien we weer verder.

en ik heb zo'n stil vermoeden dat daardoor je probleem wel eens opgelost zou kunnen zijn

toch zeker als je gaat updaten naar de laatste versie van Studio.  (want - maar dat keek ik nog niet na - jij wilde de 14 gebruiken,

maar ik merk dat men op dit ogenblik al aan de 24 zit - en dus vraag ik me af of de 14-versie wel compatibel is ('samengaat met') windows 10.

Maar goed : succes met je ssd en je nieuwe Studio (de 24?) en ik vermoed - als die laatste dus legaal zal zijn - dat je geen transformproblemen meer gaat tegenkomen.

'k ben benieuwd :)

edit: lees eens even deze draad: Pinacle studio en Windows 14

Met de 14 sta je dus 9 à 10 versies van Studio achter en hier zou je de verklaring van je problemen wel eens op het spoor kunnen komen Theo.

aangepast door Passer
Geplaatst:

Ik wil niet 14 gebruiken, ik gebrruik die op mijn andere computer, op mijn laptop, (allebei W10 64 bits), en voor hij het opgaf, op de computer met XP en W7. (32 bits), Zonder problemen al meer dan tien jaar.

En heel die tijd krijg ik updates, omdat het officiele programma's zijn. 8, 9 en 11 (update) waren nog op CD, omdat niet iedereen al op het net zat. Voor mij was dat een computerwinkel in Mechelen. Daarna kon men gewoonlijk kiezen tussen de CD thuisgezonden krijgen, of uploaden.  Daarna, zoals met bijna alle programma's, enkel updaten of zelfs 1ste keer downloaden, enkel langs het net.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dit mag dicht, want het is opgelost. Hoe? Ergens had ik iets gelezen over fout pad, en daarom had ik het downloadbestand al eens op een ander schijf gezet, maar dat hielp niet.

Vandaag probeerde ik nog eens en met winrar opende ik het en plaatste het op een externe USB stick, en wonder boven wonder, ik kon het installeren.

Dus een dag met tegenslag (W10 crash op 'normale computer), maar Studio 14 staat op Dell

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.