Ga naar inhoud

kaartenbak programma of database voor foto's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een verzameling foto's, bijvoorbeeld van wijnetiketten van wijn die wij onderweg tijdens onze reizen gedronken hebben. Ik wil die graag onderbrengen in een kaartenbak of databae programma. Ik heb zowel onder Microsoft Office als Libre Office gekeken maar vooral het invoegen van foto's was een probleem. Ik wil een programma waarin ik een paar velden kan maken en waar ik een foto kan invoegen. Het programma mag best geld kosten als ik er maar mee kan werken. Op dit moment staat mijn database in Corel Central en mijn foto's staan gewoon apart in een directory op mijn harde schijf. Ik had gehoopt dat ik mijn database uit Corel Central misschien kon importeren in Libre Office of in Access maar dat gaat niet. Het programma mag ook werken onder Linux. Dat heb ik pas geïnstalleerd naast mijn windows 10 met een dual start. Ik heb daar een eenvoudige oplossing voor gevonden. Linux installeren vanaf een usb op een partitie achter windows. Dan kan je bij het opstarten gewoon kiezen wat je wilt. Wie heeft een suggestie. Vast bedankt. Gerda

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

het hangt ervan af wat je precies wilt, een echte database met afzonderlijke records of een 'verslag'-achtig document met foto's en beschrijvingen.

dat eerste heb ik geen suggesties voor, dat tweede kun je eenvoudig bereiken in word: maak een tabel en in welke cel dan ook kan je foto opnemen.....

Geplaatst:

Ik heb je bestand geopend en eigenlijk ziet dat er best goed uit. Dit zijn de foto's. Van de etiketten wil ik de naam invullen en uit welk land de wijn afkomstig is en waar we die gedronken hebben, eventueel met wie. Dus dat is gemakkelijk aan te passen in jouw bestand. We hebben een aantal reizen gemaakt met vrienden met de camper en dan kochten we vanzelfsprekend de wijn uit dat gebied en ook soms bij wijnboeren. Elk etiket heeft als het ware een herinnering. Bij elkaar zijn het er misschien honderd. Maar de foto's die erin staan, kan ik niet opvragen. Als ik erop klik, gebeurt er niets. Kan ik de foto ook laten zien? Of is het alleen administratief. Maar in elk geval vast bedankt. Ik ben al een stapje verder. Gerda

Geplaatst:

Ik had de volgende velden: Nummer, Naam, Land, Waar, Toelichting, Foto. Juist die foto is dus een probleem. Maar ik zie dat Excel zelf een nummer geeft. Dus dat hoeft dan niet. Maar de foto's zijn wel al genummerd in mijn bestand. Gerda

Geplaatst:

De bedoeling van mijn kaartenbak is juist dat er naast de gegevens ook een foto staat. Dat mag ook met een link naar de foto zijn, maar nu kan ik niets met alleen de naam van de foto. Gerda

Geplaatst:

Ik probeer dat ook te doen. Ik klik op open formulier.Dan komt het formulier zoals je laat zien. Als ik dan op 5 klik, komt er een foutmelding. Fout 76 tijdens uitvoering, kan het pad niet vinden. Als ik dan voor foutopsporing kies, zie ik: Im_00.Picture = LoadPicture(mijnfolder & "\" & T_06.Value). Ook staat er dan rechts bij mij geen lijst met jpg's. Ik moet dus kennelijk nog iets doen om de foto's te kunnen linken. Maar daarvoor weet ik weer te weinig van Excel. Ik kan wel een gewone database invullen en maken maar juist die foto's zijn voor mij het probleem. Gerda

Geplaatst:

Ja, dat heb ik nu gedaan. Maar moet er dan in het veld foto's niet een link staan naar die map of is de aanduiding van het veld al voldoende? Als ik zelf mijn eigen database ga maken, moet excel natuurlijk wel weten naar welke map de foto's verwijzen. Maar ik kom steeds verder in de goede richting. Gerda

Geplaatst:

Ja, dat kan ik natuurlijk doen. Maar ik heb gezocht naar de code die in jouw bestand moet staan maar die kan ik niet vinden. Ik heb met rechts op het veld erboven, op foto en ook op een jpg geklikt maar ik zie de code niet. Maar ik wacht anders rustig op morgen. Je bent als zo druk bezig geweest met mij. Tot dusver al heel erg bedankt. Gerda

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.