Ga naar inhoud

kaartenbak programma of database voor foto's

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de codes bekeken. Maar natuurlijk snap ik daar niets van. Ik kan inderdaad jouw database gebruiken om die van mij voor mijn wijn te maken. Maar ik zou ook graag zelf begrijpen hoe zo'n code werkt en hoe ik die moet gebruiken. Misschien ga ik ook nog de database maken voor mijn website van toiletplaatjes. Daar moet ik wel heel veel tijd voor uit trekken maar dan is het handig als ik weet hoe de codes werken. Ik ben in staat om mijn database in corel om te zetten naar een csv bestand dat ingelezen kan worden in excel. Daar moet dan een veld voor de foto's bijgemaakt worden. Maar ik heb de plaatjes in bestanden per jaar bewaard. Dus dan moet ik toch iets in de codes aanpassen. Ik geef je even de website, zodat je weet waarover ik het heb. https://www.xx-xy.nl Maar ik wacht rustig tot je weer tijd hebt.  Gerda

aangepast door vxvk
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het ziet er nog niet uit als een csv bestand zoals bij Excel maar dat kan met zoeken en vervangen zo aangepast worden. In elk geval is het een tekstbestand. Dit is van de wijn. Van de website is het alleen veel langer.

wijnetiketten.csv

Geplaatst:

Ik heb nu een goed csv bestand gemaakt en het ook ingelezen in excel. Het bewerken van een txt doe ik altijd in wp51 onder dos. Daar kan ik precies zien welke tekens er staan en welke gewist of gewijzigd  moeten worden, het zgn onderwaterscherm, Ik kan dan bijvoorbeeld ook gewoon harde returns vervangen door puntkomma's bijvoorbeeld. Waarschijnlijk kan het ook wel in Word maar dan moet je nogal wat toeren uithalen om gewoon een harde return te zoeken. In wp51 gaat dat heel gemakkelijk. Dan bewaar je de tekst gewoon als ms dos tekst, zodat alle codes van wp51 ook weer weg zijn en dan hou je een gewone schone tekst over. Kijk maar hoe dat eruit ziet. Maar dan blijft het probleem natuurlijk van de foto's. Ik begrijp best dat je er nu geen tijd voor hebt. Ik wacht rustig af. Ik kan nu zelf ook wat knoeien. Vast bedankt voor de moeite. Gerda

WIJN6.csv WIJN6.xlsx

Geplaatst:

Dankjewel. In het begin kreeg ik een foutmelding. Maar ik heb toen de database apart opgeslagen onder een andere naam en ook de map foto's erbij in dezelfde directory gezet. Het is alleen vreemd dat ik het formulier niet kan afsluiten. Ik kom niet rechts bovenaan bij de foto op een kruisje of zoiets. Ik kan wel even weg, zoals ik nu doe met Alt + Tab. Dan kan ik wel weg maar het formulier blijft open. Ik moet dus de zijkant wat smaller maken. Ik heb de foto verkleind. Dat had jij ook al gedaan. Dus dat werkt niet. Weet jij daar nog een oplossing voor? Dankjewel, trouwens. Ik kom steeds dichterbij. Dat ik niet altijd snel reageer, komt door ziekte. Wij hebben allebei Corona gehad en ik ben er goed doorheen gekomen maar mijn man is nog druk aan het revalideren. Gelukkig heeft hij geen zuurstof meer nodig maar alles wat er in het huis moet gebeuren, komt nu op mij neer. Ook het wandelen buiten gaat niet alleen en ook bij de oefeningen die hij moet doen, ben ik erbij. Maar we zijn al blij dat we zover gekomen zijn, zeker gezien onze leeftijd. Mijn man wordt binnenkort 84 en ik ben pas 82 geworden. Maar zoals je ziet uit mijn wp51, werkte ik al met de computer toen er nog helemaal geen opslag mogelijk was. Dat was met de voorloper van de Commodore 64, De Vic20. Als je de computer uitzette, was alles weg. Wat een luxe nu dus.

Geplaatst:

Ik heb het geprobgeerd maar dat maakt niets uit. Ook niet als ik de velden heel klein maak. Het kan zijn dat ik een 32 bits op mijn 64 bits geïnstalleerd heb. Ik probeer die al te verwijderen maar ik kan nergens een uninstall van Office vinden. Ook niet in het configuratiescherm en ook  niet bij IObit uninstaller. Ik heb ook al geprobeerd om Office gewoon handmatig te verwijderen. Maar dat werkt natuurlijk ook niet. Ik kan het formulier wel stoppen via taakbeheer maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Gerda

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.