Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag kwam, voor de zoveelste keer, de melding dat adobe stopt met flashplayer en vraagt of het mag verwijderd worden0

Ik doe dat, en bijna onmiddelijk daarna kwam er een blauw scherm met de melding dat er een fout was, en de computer moets hersteld worden. Dan kwam er een melding en, op een zwart scherm, enkele regels over nakijken van de schijf. Na enkele keren terug opstarten, kwam de vraag om te herstellen naar een punt waar het nog goed ging.

Daar staat hij nu al lang op te draaien, en ik hoop dat het goed komt.

Maar kan het verwijderen van die flashplayer iets te maken hebben met die problemen?

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ja, dat kan zeker ingeval van een overlijdende schijf.

terugzetten van een herstelpunt duurt altijd redelijk lang (zeker voor je gevoel) maar dat moet je proberen helemaal uit te zitten.

duurt het extreem lang, dat is minstens twee uur bezig, dan zou ook dat kunnen duiden op een overlijdende schijf.

voor nu: even afwachten of systeemherstel slaagt, en is dat zo, dan als de wiedeweerga eventuele data redden, liefst door de schijf aan een andere pc te hangen (zodat windows niet ook nog hoeft op te starten: elke actviteit op zo'n schijf kan de laatste zijn)

Geplaatst:

Bedankt. Maar draait nog altijd, dus zal moeten stoppen en eventueel W10 opnieuw installeren. Ik zet nooit data op de systeem schijf, hoeveel plaats er ook over is. Maar als ik W10 opnieuw moet installeren ga ik wel proberen programmas te laten op staan. 

Maar eigenlijk is die schijf niet zo oud, of men heeft mij bedrogen. Anders een nieuw insteken. Bedankt

Geplaatst:

ik probeer alles, maar hij zegt telkens dat mijn wachtwoord niet juist is. ik wil dus langs USB stick W10 installeren, maar ik krijg mijn USB niet te zien in BOOT. Ergens staat dat Floppy USB vervangt, maar dat lukt ook niet.

Geplaatst:

Met veel moeite heb ik het klaar gekregen dat hij naar de USB gaat, maar dan zegt hij dat het geen 'enable boot device' is. Nochtans heb ik het de laatste week al tweemaal gebruikt om W10 op mijn Dell te zetten.

Geplaatst:

Ik had nog een oude startschijf liggen, en dat lijkt te lukken, tenminste dat hoop ik, want ik krijg rare mogelijkheden als plaats. Heb dan maar systeem gekozen, maar had beter eerst alle schijven afgekopeld, ook de tweede interne schijf. Afwachten maar. 

Geplaatst:

Het is totaal fout gelopen, ik heb duidelijk een verkeerde instalatie schijf gekozen.

Nu krijg ik als ik opstart de vraag welke windows ik moet opstarten, en ook in schijfbeheer krijg ik een rare toestand.

Hoe los ik dat op? Ik zou mijn opstart uiteraard op de SSD willen, maar hoe kan ik zien welke dat is?

En hoe verwijder ik de tweede opstartmogelijkheid.

Hopelijk kan iemand mij helpen

01-opstart.jpg

2-Speccy na herstel.jpg

3-Schijfbeheer.jpg

Geplaatst:

je kunt de ssd fysiek natuurlijk makkelijk onderscheiden gezien de de veel dunnere afmetingen.

en in het speccy overzicht zie je 'm ook nog eens met naam en toenaam...

haal die andere schijf eruit, en probeer nu w10 nieuw te installeren.

vrij in het begin van de installatieprocedure krijg je de vraag welk station je wilt gebruiken.

dan handel je als volgt: verwijder alle stations die je ziet, en als dat klaar is klik op 'nieuw' waarna de ge omvang van de gewenste partitie aangeeft.

windows zal er dan minstens één partitietje bijmaken, dus je ziet er dan twee.

selecteeer de grootste en klik om de installatieprocedure te vervolgen.

was die ssd ook al systeemschijf toen je die vastlopers kreeg?

Geplaatst:

Ik heb opnieuw gedaan en alles verwijderd, behalve 235 (of zo) GB omdat dit de SSD was. En het lukte.

Wel twee grote minpunten: De licentie is niet doorgegaan, zoals toen ik met de USB instelde

en de tweede schijf is natuurlijk leeg, en daar stonden wel data op. Ik heb de meeste wel dubbel op een ander schijf, maar sommige natuurlijk niet. Ik ben nu de updates aan het doen.

Die SSD was inderdaad de systeemschijf.

Geplaatst:

Vermits dat installatie schijfje oud is, is er ook een oude W10 geinstalleerd, nl 1903.

Het zal dus wel effe duren voor hij terug up to date is.

Hij is allerlei updates aan het binnen halen, en tot mijn verwonder is daar ook flashplayer bij, die toch afgeschaft is

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.