Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Heel de 40 jaar dat ik met de computer bezig ben, neem ik me voor om BU te maken. Maar elke week een hele dag bezig zijn om al je schijven te BUen, lukt niet. En herstel punt tijdens een noodinstallatie vraagt een passwoord, en dat werd niet aanvaard. Nochtans was het juist. Maar je opmerking dat die SSD de systeemschijf was, heeft mij doen nadenken, en ik ga een nieuw SSD schijf steken. Telkens ander licenties kopen voor Office enz. kost ook geld.

Geplaatst:

Dat is in feite het oude dos commando chkdsk (cheskdisk).

Daarmee controleert ( en corrigeert) windows de formattering en de betandsstructuur op de schijf maar geeft eigenlijk weinig melding over de fysische toestand van de schijf.

Al wat je krijgt i.v.m. de fysische toestand van de schijf is de vermelding of en hoeveel slechte clusters er zijn.

Geplaatst:

Dank voor het antwoord, maar ik ga eerst alles instellen. Het was wat veel. Ik was volop bezig mijn laatste aanwinst, die Dell, te installeren, toen viel mijn eigenlijke computer uit. Ipv, zoals normale mensen zouden doen, de computers een voor een te behandelen, bleef ik aan de twee tegelijk werken, waardoor ik een data schijf wiste. Ik heb wel een externe schijf, waar ik altijd naar kopier, maar natuurlijk is dat soms vergeten, en ben ik het laatste, dus belangrijkste, gedeeltelijk kwijt. Als je weet dat dit gebeurde juist nadat mijn XP crashte, is het geen lachertje. 

Geplaatst:
11 minuten geleden, Theo2602 zei:

Als je weet dat dit gebeurde juist nadat mijn XP crashte, is het geen lachertje. 

We zullen er niet om lachen.

Geplaatst:
19 uren geleden, Theo2602 zei:

Zijn er gratis programma's waarmee je een schijf goed kan Checken?

Zoals zjb700 al aangaf kan je CrystalDiskInfo gebruiken maar ook HD Tune is een gratis tool om je schijf te controleren.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Als er rode blokjes te zien zijn, is de schijf aan vervanging toe.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.