Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer XP te installeren. In Bios staat voor Boot de CD.

hij start, maar blijft hangen op: druk op een toets als u de computer vanaf CD rom wil opstarten.

Dat lukt dus niet.

Wil bij mij nu niets 'normaal gaan?

20210119_142623.jpg

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Blijkbaar lag het aan de schijf, want met een ander lukt het wel. In eerste instantie, want dan moet ik allerlei gegevens geven, maar mijn USB muis beweegt niet, en ik kan dus niets aanduiden. Iemand help?

Geplaatst:

dan zal je een usbmuis hebben, en dat vonden de oudere versies van xp niet leuk.

dus als je nog een muis hebt met paarse ronde aansluiting (én een toetsenbord met dito paars) kom je wel een eind verder...

Geplaatst:
56 minuten geleden, Theo2602 zei:

Het was nog onozeler. Toen ik de muis in een andere poort stak, werkte ze wel.

Maar mijn problemen blijven komen

ik doe iets fout met het internet, zodat ik geen internet heb.

Geplaatst:

Eerste afbeelding: daarin staat dat de taal is ingesteld op Engels (Verenigde Staten) en de locatie is ingesteld op Verenigde Staten.

Daar zou je op de knop Customize moeten klikken, waarna je de taal instelt op Nederlands en de locatie op België.

Verder staat in die eerste afbeelding dat de toetsenbordindeling Verenigde Staten is. Dat zou voor jou Belgisch punt moeten zijn.

Tweede afbeelding: de keuze (No) is al goed. Ik zou je computer geen deel uit laten maken van een domein of een werkgroep.

Derde afbeelding: daarin staat dat er geen driver is geïnstalleerd voor de netwerkadapter. En dan kun je niet op internet.

Blijkbaar heeft Windows XP de benodigde driver voor je netwerkadapter niet aan boord. Die driver zul je dus met een andere pc moeten downloaden, waarna je hem met een USB stick overbrengt naar de probleem-pc.

Vierde afbeelding geeft mogelijke oorzaken waarom je niet op internet kunt. Maar je kent de oorzaak al: geen driver geïnstalleerd voor je netwerkkaart.

Als je al eerder een weblink van Speccy hebt geplaatst van deze pc (toen er enkel Windows 10 op stond), dan kun je daarin lezen welk merk en type netwerkadapter er in je pc zit. En die informatie gebruik je om te googelen naar een XP driver voor die netwerkadapter.

Geen Speccy rapport voorhanden? Dan Apparaatbeheer openen en op zoek gaan naar de Netwerkadapter (mogelijk toont Apparaatbeheer geen netwerkadapter, maar staat die bij Onbekende apparaten).

Klik met de rechter muisknop op de netwerkadapter > kies Eigenschappen > tabblad Details.

Onder Eigenschap kies je niet Apparaatbeschrijving, maar Hardware-id's.

Onder Waarde kopieer je de bovenste regel. Die plak je in een Kladblok bestand wat je op een USB stick zet.

Onderstaande afbeelding is van mijn netwerkkaart. In Windows XP zal het er iets anders uit kunnen zien:

image.png.2b08de5871398939a25ff9b5a8b55bfe.png

En die gevonden waarde geef je dan in in Google. En dan maar hopen dat er een XP driver bestaat voor die netwerkadapter.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.