Ga naar inhoud

Probleem scannen kleurpotloodtekening

Yoyo

Aanbevolen berichten

De scan van een kleurpotloodtekening geeft amper de kleuren weer van het origineel. Het lijkt eerder op een grijstinten weergave!!

Ik dacht dat mijn printer niet meer deugde en heb vandaag een nieuwe printer gekocht, een all-in-one van HP, maar ik zit met precies hetzelfde probleem. Weggegooid geld?

Ik heb geprobeerd om eerst aan 600 dpi te scannen, maar dat levert ook niets op.

Hoe dit oplossen? Moeten de kleuren van de pc en de printer gesynchroniseerd worden of zoiets? Ik ken er niets van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

we kunnen hier vandaan natuurlijk niet zien hoe donker/licht die tekening is.

bij de meeste (met printer meegeleverde) scansoftware kan je het nodige regelen om je scan realistisch te krijgen.

om te beginnen: zorg dat de scansoftware is ingesteld op foto.

om verder geholpen te kunnen worden kan je beter maar aangeven welke scanner en software je gebruikt.

dan komt er vast wel iemand met gerichte hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb ondertussen uitgemaakt dat ik helaas niet te veel kan verwachten van zo'n printer.

Er moet eigenlijk goed doorgedrukt worden met de kleurpotloden, zoniet lijken vooral de bruine, grijze, en oranje kleuren allemaal hetzelfde vuil grijsachtig.

Via HP Smart of Photoshop bijwerken, helderheid, verzadiging, contrasten e.d. helpt niet echt. Vermoedelijk is de scan op zich sowieso niet voldoende gevoelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'helaas niet te veel kan verwachten van zo'n printer': de scaninrichting en scansoftware zijn vrijwel altijd gelijk per merk, ongeacht de prijs van het all-in-one-apparaat.

als je experimenteren met de scan-instellingen geen acceptabel resultaat oplevert, moet het origineel wel de oorzaak zijn...

maak er eens een fotootje van en stuur dat mee in je volgende post.

@kweezie: ik dacht dat je doelde op een bepaald aangeprezen pakket waar ik geen link van zag. nu duidelijk dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.