Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb problemen gehad om mijn HP 6100 "on-line" te houden met Win 10 (net als veel mensen blijkbaar; ik heb geen toepasselijk / werkend antwoord op internet gezien - maar dat is echt een ander probleem dat ik later moet oplossen). Op een nieuwe Dell-laptop die werd geleverd met Win 10, had ik deze printer geïnstalleerd en hij werkte (behalve wanneer hij dacht dat de printer offline was); verbinding is draadloos. Ik heb de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om dat probleem op te lossen (deze pleister werkte al een tijdje op een andere pc). Nu resulteert de installatie erin dat de printer wordt weergegeven in Apparaten en printers met de status Driver is unavailable; printer verschijnt ook in de netwerkweergave van Verkenner.

Ik ben naar de HP-site gegaan, heb hun nieuwste stuurprogramma gedownload en krijg het resultaat dat alles in orde is. Inderdaad, als onderdeel van die downloadsequentie maak ik verbinding met de printer en kan ik instellingen wijzigen.

Windows is het daar niet mee eens.

Dus ik ga naar Apparaatbeheer, klik met de rechtermuisknop op de printer en selecteer Stuurprogramma's bijwerken ...; resultaat is "De beste stuurprogrammasoftware voor uw apparaat is al geïnstalleerd."

Apparaten en printers zijn het daar niet mee eens (en apps die een printer gebruiken, zijn het eens met apparaten en printers).

Is er een andere manier (behalve overschakelen naar een Mac en een printer van een ander merk) om deze printer met zijn stuurprogramma te installeren?

Bedankt.

Geplaatst:

ik zou zelf het volgende doen:

1) bij vage klachten altijd eerst: start/afsluitmenu/'opnieuw opstarten' (nb: dat is onder w10 echt iets anders dan uit- en weer aanzetten!!)

helpt dat niet dan stapsgewijze:

- reset de printer naar fabriekswaarden (zodat in elk geval hij niet meer draadloos kan verbinden met je netwerk.

- verwijder alles van hp: https://support.hp.com/be-nl/document/c02288492

(zelf zou ik in verkenner (programfiles, gebruikers/jouwnaam/appdata local en low alle hp mappen weggooien)

- laat ccleaner je register opschonen

- herstart op de aangegeven wijze

- verzorg draadloze aansluiting printer op je netwerk

- installeer je nieuwste driver (aangepast, zodat je niet allerlei ongewenste troep installeert) en volg de wizzard vwb het aansluiten van de printer in w10

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.