Ga naar inhoud

Vna oude desktop naar nieuwe laptop

Joop Zwart

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, p38cyq zei:

Het is wel degelijk mogelijk om je complete systeem over te zetten naar een andere laptop, tenminste als je er wat geld voor over hebt. Heb dit de laatste tijd regelmatig moeten doen voor "klanten".

Er bestaan meerdere programma's die dit kunnen (zie bv.  5 Best PC Migration Software For Windows 10 & MacOS | 2020 Edition (fossbytes.com)

Zelf gebruik ik EaseUS PCTrans (Free PC transfer/migration software for Windows Computers - EaseUS® Todo PCTrans Free). De kosteloze versie kan slechts 500 Mb verplaatsen dus ik kocht de Professional versie, kost zo'n 42 Eur.

Transfer kan gebeuren over het bestaande interne netwerk (dus geen geklommel met kabels of harde schijven) en neemt wel wat tijd in beslag, maar dat heb ik er graag voor over.

Ik heb EaseUS PCTrans Free  en daar heb ik al een keer na het ombouwen van HDD naar SSD gebruik van gemaakt. Ik had de HDD gekloond en over gezet op de SSD. Computer opgestart en hij werkt perfect, vooral heel snel!
Ik zou dus de oude HDD in de pc kunnen klonen en die op de nieuwe laptop zetten? Daar staat W10 op. Moet ik die eerst formateren dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- HDD of SSD maakt in deze geen enkel verschil uit.

- Nee, je kan niet je oude klonen en in de nieuwe laptop zetten. Je kan hem wel klonen maar die schijf zal niet werken in de nieuwe laptop.

- Je kan wel je oude laptop transfereren (met behoud van apps, files, instellingen enz.) naar de nieuwe (W10 staat er al op) via EaseUS PCTrans (betaalde versie)

- De nieuwe laptop mag zeker niet geformatteerd worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joop, met alle respect, maar je snapt het niet. Je hoeft helemaal niet alles opnieuw te installeren, je kan immers alles transfereren naar je nieuwe laptop, met inbegrip van je MS-DOS programma's. 

Herlees (nogmaals) mijn suggesties; als je iets niet begrijpt laat het ons dan weten.

Let wel, ik ga ervan uit dat je maar één schijf hebt op je laptop en die alles bevat : je OS (W10) en data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.