Ga naar inhoud

Pc enorm traag

wenneke

Aanbevolen berichten

• Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Collega abbs heeft je prima geholpen bij het verwijderen van overbodige en onfrisse systeembelastende toepassingen. Desbetreffend is er alles aan gedaan wat mogelijk is.

Het is me eerder (vroegere topics van u) al opgevallen dat je systeem gebukt gaat onder jarenlang gebruik en dat met een mand vol toepassingen die je mogelijk niet allemaal denkt te kunnen missen. Je weet zelf ook wel hoe dat gaat hé, dit eens proberen , dat eens proberen, als het je niet bevalt dan maar verwijderen, en daarbij blijven er bijna altijd restanten achter die de boel bevuilen en belasten en dan hebben we het nog niet over datgene wat je ooit hebt binnengehaald wat niet koosjer was (dat overkomt velen van ons). Dat stapelt zich dan dermate op dat ook Windows op den duur de de wonden niet meer geheeld krijgt.

Je laptop is niet zo nieuw meer maar toch nog behoorlijk bij de tijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij zwaar onder zijn mogelijkheden presteert. In uw plaats zou ik er geen seconde over moeten nadenken om een volledig nieuwe installatie van Windows 10 Home 64-bit uit te voeren. Dat doet men vanzelfsprekend pas na een grondige voorbereiding waar bij je voor de broodnodige back-ups zorgt. Van een eerder topic van u meen onthouden te hebben dat je dat schuwt als de pest en daar hebt ik wel begrip voor. Een ander oplossing om je laptop terug normaal te laten functioneren is er echter niet, daar ben ik 100 % zeker van.

Binnen dit systeem heeft abbs er het maximum uit gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , jazeker, ik ben goed geholpen, alles werkt weer erg goed.

Ik ben er zelf niet zo goed in om alles te verwijderen dat ik niet gebruik en ja, ik neem aan die dingen idd zeer belastend zijn.  Alleen ja, je kijkt er niet echt naar tot je problemen krijgt.

Ik heb de laptop nu 6 jaar en ben er eigenlijk best tevreden over want ik gebruik hem de hele dag en hij heeft het altijd goed blijven doen.

Haha, ja heb ik dat gezegd, dat kan kloppen, ik meen me te herinneren dat toen ik eerst Windows 10 had geïnstalleerd, dat er vanalles fout was gegaan, ik kon zelfs niet meer inloggen.

Waarom raad je het toch aan, die windows, ook als de PC toch terug goed werkt?
Gaat hij daarna weer veel beter alles doen dan.....ik herinner me niet of ik toen bij de installatie een backup had gemaakt. Ik denk het eigenlijk niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wenneke zei:

Waarom raad je het toch aan, die windows, ook als de PC toch terug goed werkt?

Wat versta je onder goed werken? Dat is zo relatief hé. Na 6 jaar intens gebruik mag je aannemen dat een nieuwe installatie heel hard nodig is. Zeker in uw geval. Je gebruikt hem naar eigen zeggen heel veel en dat zie ik ook in de diverse logs die je geplaatst hebt in de loop der tijd.

Bij een nieuwe installatie moet je uiteraard niet alleen je data vanuit een back-up terug zetten maar ook je voorkeursprogramma's opnieuw installeren en als je niet via webmail werkt ook je e-mail cliënt (programma) opnieuw moet instellen. Voordeel is dan dat je een aantal van je huidige geïnstalleerde programma's niet meer gaat installeren omdat je ze niet meer nodig hebt. Zo zag ik o.a. dat je ooit Windows Live Mail gebruikt hebt (of nog?) en die wordt al jaren niet meer ondersteund.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah, ja inderdaad. Dat weet ik dus zelfs niet, wat is goed werken, je wordt het gewend hé, dat het telkens wat minder gaat.
Ik ben al blij dat hij weer snel gaat en niet blijft hangen.

Windows live mail heb ik nooit gebruikt neen, weet wel dat het hierop staat.

Is het misschien een idee dat ik de pc naar de computerwinkel breng en dat ze het daar doen, de nieuwe installatie?
Ik zag daar dat ze formatteren doen met bewaren van alles en zonder.  Dus dan kunnen zij waarschijnlijk ook de installatie van Windows doen neem ik aan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wenneke zei:

Is het misschien een idee dat ik de pc naar de computerwinkel breng en dat ze het daar doen, de nieuwe installatie?
Ik zag daar dat ze formatteren doen met bewaren van alles en zonder.  Dus dan kunnen zij waarschijnlijk ook de installatie van Windows doen neem ik aan, toch?

Ik raad je aan eerst naar een offerte te vragen. We zijn overigen geïnteresseerd naar het resultaat als je het goed vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.