Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat bedoel je: je kan 'm nergens vinden, of is het een externe die je niet ziet in de verkenner als je 'm inplugt?

kortom: je geeft wel heel erg weinig info.

zoals om te beginnen : doet ie het wel op een andere pc?

Geplaatst:

Welkom op het forum, Sjef!

Het is wel de bedoeling dat je antwoord geeft op de vragen van falstring, anders komen we niet verder.

Ik neem aan dat je schijf E vroeger wel zag wanneer je de Verkenner opende, maar nu niet meer.

Ik zou graag een afbeelding zien van Schijfbeheer:

Klik met de rechter muisknop op de knop Start (dat is de knop met de vlag, die in de linker benedenhoek van je scherm staat)

Klik dan op Schijfbeheer

Wanneer Schijfbeheer geopend is, moet je de Alt toets ingedrukt houden en 1 keer op de Print Screen toets drukken. Laat daarna beide toetsen los.

Een afbeelding van Schijfbeheer staat dan op het klembord van Windows.

Klik dan helemaal onderaan op deze bladzijde in het vak waarin staat 'Reageer op dit topic'.

Klik dan nog een keer in dat vak, maar deze keer doe je dat met de rechter muisknop.

Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat contextmenu op Plakken.

Wacht even, en dan zal de afbeelding op deze website verschijnen.

Als dat gebeurd is, mag je klikken op de knop Reactie toevoegen

Als voorbeeld van wat ik wil zien toon ik hieronder het venster Schijfbeheer van mijn eigen pc:

image.png.2620f095774429fb0d780f309e5ccf9b.png

Geplaatst:
1 uur geleden, porrelaar zei:

Welkom op het forum, Sjef!

Het is wel de bedoeling dat je antwoord geeft op de vragen van falstring, anders komen we niet verder.

Ik neem aan dat je schijf E vroeger wel zag wanneer je de Verkenner opende, maar nu niet meer.

Ik zou graag een afbeelding zien van Schijfbeheer:

Klik met de rechter muisknop op de knop Start (dat is de knop met de vlag, die in de linker benedenhoek van je scherm staat)

Klik dan op Schijfbeheer

Wanneer Schijfbeheer geopend is, moet je de Alt toets ingedrukt houden en 1 keer op de Print Screen toets drukken. Laat daarna beide toetsen los.

Een afbeelding van Schijfbeheer staat dan op het klembord van Windows.

Klik dan helemaal onderaan op deze bladzijde in het vak waarin staat 'Reageer op dit topic'.

Klik dan nog een keer in dat vak, maar deze keer doe je dat met de rechter muisknop.

Er zal een contextmenu verschijnen. Klik in dat contextmenu op Plakken.

Wacht even, en dan zal de afbeelding op deze website verschijnen.

Als dat gebeurd is, mag je klikken op de knop Reactie toevoegen

Als voorbeeld van wat ik wil zien toon ik hieronder het venster Schijfbeheer van mijn eigen pc:

image.png.e3739348bd9c2e89ba77e0c1eccf4cb8.pngimage.png.2620f095774429fb0d780f309e5ccf9b.png 

Geplaatst:

Sjef, voortaan niet meer klikken op de knop Quote. Want daarmee herhaal je wat ik geschreven heb. En dat heeft geen zin.

Klik dus om te reageren niet op de knop Quote, maar klik in het vak waarin staat 'Reageer op dit topic'.

Ik zet voor de duidelijkheid hieronder alleen de afbeelding van jouw schijfbeheer:

image.png.35f8aa82fdb79120ebb1ddf2ad754bc8.png

Het plaatsen van de afbeelding heb je goed gedaan, Sjef! 👍

Je schreef dat je schijf E kwijt bent.

In jouw afbeelding zie ik nu 2 schijfletters:

C. Dat is de harde schijf waarop Windows is geïnstalleerd

F. Dat is je cd-station

Behalve schijfletter E mis ik dus eigenlijk ook schijfletter D, want Windows geeft schijven of partities opeenvolgende letters in het alfabet.

Heb jij meerdere harde schijven in jouw pc zitten? Of was die ene harde schijf van 2 TB (waarop Windows staat) vroeger verdeeld in partities (gedeeltes), bijvoorbeeld de partities C,  D en E?

Geplaatst:

het klopt helemaal wat u schreef over de schijven,c,d,e had ik altijd,die kunnen toch niet zomaar weg zijn,misschien staan ze verborgen.

ik heb maar een hardeschijf op de computer ongeveer 2 tb,maar alles op een schijf.

heb nog verder gekeken op de computer maar kan helaas niets vinden waar het is gebleven.

misschien kan ik beter de computer, windows opnieuw er weer installeren,voor de helft,anders ben ik alles kwijt,veel werk,misschien krijg ik dan weer alle bestanden terug beste heer,of u moet een oplossing hebben misschien,u gaat dagelijks met computers op.

ik niet zoveel,maar toch bedankt voor uw goede inzet,heel hartelijk bedankt voor de moeite,groetjes sjef koman uit eindhoven.

Geplaatst:

Ik laat hieronder een klein stukje zien van jouw afbeelding van Schijfbeheer:

image.png.3ff23fbc03fbd4125a08e1512ee699d5.png

Zoals je ziet worden partitie 3 en 4 niet meer genoemd in dat rijtje. En partitie 3 en 4 zullen vroeger schijfletter D en E hebben gehad.

De ruimte van die partities ben je nu niet kwijt. Die ruimtes die partitie D en E vroeger innamen, is nu namelijk toegevoegd aan partitie C. Er wordt nu geen ruimte vermist op de harde schijf. De partities D en E zijn niet verborgen, maar echt weg, volgens mij.

Ik kan helaas niet verklaren hoe dat gebeurd kan zijn.

Je vraagt je nu af hoe je de bestanden terug kunt krijgen die vroeger op schijf D en E stonden.

Je zou dat kunnen proberen met het gratis programma Recuva: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/recuva-fotos-bestanden-terugvinden-bestandsherstel

Een handleiding vind je hier: http://moderators.seniorennet.be/Handleiding/handleiding-recuva.pdf

Let er op dat je een externe harde schijf nodig hebt. Alle bestanden die teruggevonden worden, moet je laten plaatsen op die externe harde schijf. Dus niet op de harde schijf die in jouw computer zit. Als je dat wel zou doen, dan overschrijf je daardoor bestanden die nog gered moeten worden.

Wacht eventueel op reacties van andere forumleden. Misschien hebben zij wel een verklaring en mogelijk ook een oplossing voor jouw probleem.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.