Ga naar inhoud

Macro instellen om een datum te selecteren

verah

Aanbevolen berichten

Beste,

Graag zou ik een antwoord willen op het volgende probleem. Context; dagelijks moet uit een lijst uit SAP een selectie worden gemaakt. De macro moet de juiste datum gebruiken en vervolgens nog rijen verwijderen etc. Het probleem zit hem in de datum selectie. Ik wil dat de gebruiker een datum in kan typen in de daarvoor bestemde cel B1. De macro moet deze datum overnemen en hierop filteren. Als ik de macro opneem, wil de macro alleen selecteren op de datum die erop dat moment staat. De macro zou moeten kunnnen draaien op elke willekeurige datum die wordt ingevuld. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?

Sub dataselectie()
'
' dataselectie Macro
'

'
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "2/9/2021"
    Sheets("Lijst_ Activiteiten 202101 BE").Select
    ActiveSheet.Range("$A$1:$K$857").AutoFilter Field:=4, Criteria1:= _
        "=9/02/2021", Operator:=xlAnd
End Sub

Hartelijk dank alvast.

Vriendelijke groeten,

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emiel en Philiep,

Het laatste voorbeeld van Philiep is inderdaad waar ik naar op zoek ben. De macro zou deze datum moeten filteren, niet uit een lijst in dat werblad, maar uit de data in het tabblad Lijst_activ uit de kolom D 'datum activiteit'.

Klopt het Philiep dat ik jouw macro niet kan aanpassen? 

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.