Ga naar inhoud

Internet traag op notebook

Joop Scheers

Aanbevolen berichten

Je pc is nu kapot. Ik ga er even van uit dat je die laat repareren of een nieuwe koopt.

Dan zou je in de tussentijd kunnen werken met je laptop, waarbij je kiest voor een bedrade verbinding. Want daarmee zijn de snelheden toch zeer goed te noemen.

Als de internetkabel naar je laptop dwars door de kamer loopt, dan kun je hem misschien langs de plint leggen.

Ik weet op dit moment geen manier om de snelheid via wifi te verbeteren, temeer omdat jij al met de laptop naast de router hebt gezeten, waarbij je geen verbetering merkte. Maar ik ben natuurlijk niet de enige helper op dit forum. Er zijn leden die veel meer kennis hiervan hebben.

Hopelijk lezen die jouw topic en weten ze de ultieme oplossing voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Joop Scheers zei:

Heb jij een idee wat voor titel ik de topic mee moet geven om andere leden te verleiden zich in dit probleem te verdiepen?

Ik denk dat je huidige titel al goed is, Joop. Het wordt even afwachten totdat andere leden hier gaan reageren.

20 minuten geleden, Joop Scheers zei:

Ja ik ben dus aan een nieuwe PC toe alleen de winkels zijn nu niet toegangkelijk(Nederland).

Ik woon ook in Nederland. Alleen mijn allereerste laptop heb ik in een stenen winkel gekocht. Alle volgende laptops en desktop pc’s bestelde ik bij een webshop. Online dus. En dat kan nog steeds, ook tijdens deze lockdown.

Maar misschien stel jij qua hardware specifieke eisen aan een pc die niet standaard in een pc zitten. Kocht jij je vorige pc (die nu defect is) bij de plaatselijke computerwinkel? Bel die winkel, bespreek je wensen en dan wordt die pc voor jou op maat gemaakt en waarschijnlijk nog bij je thuisbezorgd ook. Afhalen kan waarschijnlijk ook, maar dan wel op een afgesproken tijdstip. Zo doet in mijn dorp de plaatselijke computerzaak dat.

Voor computerwinkels gelden in Nederland momenteel dezelfde regels als voor fietsenwinkels. Ze mogen open zijn voor reparaties. Dus als jouw pc nog het repareren waard is, dan maak je telefonisch of via e-mail een afspraak. Je hoort dan wanneer je de computer ter reparatie aan kunt bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is zo gelegen, ik hoef geen PC meer maar denk over aanschaf van een laptop 14 of 15 inch en geen mac meer, heb 12 jaar een iMac gehad maar wil nou toch weer terug naar Windows.

Dus ik ben zo aan het rondkijken en dan is het wel zo interesant als je dan naar de mediamarkt kan gaan om de verschillende machines te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je huidige iMac 12 jaar oud is (of had je meerdere iMacs in de afgelopen 12 jaar?), dan zou ik die niet meer laten repareren. Ik heb hier ook een iMac staan van 12 jaar oud. Die doet het nog goed, maar eens houdt het op. Hij draait nu op OS X 10.11 (El Capitan) uit 2015. Nieuwere versies kunnen er niet op geïnstalleerd worden.

En nee, even naar de Mediamarkt gaan om een aantal laptops te bekijken en te proberen (hoe is het beeld? Hoe lekker typt het toetsenbord?), dat zit er voorlopig niet in.

Wat er momenteel het dichtste bij  komt is veel uitgebreide reviews lezen over laptops die jij in overweging neemt. Dan zie je al snel wat de voor- en nadelen van een bepaalde laptop zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.