Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een USB om W10 te installeren. dit is de laatste versie 20H2. Wanneer er nu een nieuwe versie komt (juni dacht ik) is het dan aangeraden om daarmee een nieuwe herstel USB te maken?

Geplaatst:

Een herstel USB? Je maakt dan een nieuw installatiemedium waarop je de nieuwste versie van Windows 10 zet. Want met dat installatiemedium kun je Windows ook repareren.

Overigens raad ik aan om die nieuwe versie (die mogelijk 21H1 gaat heten) niet meteen te installeren zodra hij uitkomt. Wacht gerust een maand of 3, zodat de kinderziektes verholpen zijn. En je mag ook best een jaar wachten, want iedere versie van Windows 10 wordt 18 maanden ondersteund.

Geplaatst:

Ben je nu boos?

Ook met een wat oudere versie van Windows 10 kun je helemaal bij zijn op het gebied van beveiliging. Want iedere versie krijgt 18 maanden lang beveiligingsupdates.

Het is niet zo dat de allernieuwste versie per se veiliger is dan zijn voorganger. Ze krijgen dezelfde beveiligingsupdates.

Een nieuwe versie kan wel wat nieuwe of gewijzigde functies bevatten. Zo worden bij iedere nieuwe versie van Windows 10 functies verwijderd uit het Configuratiescherm en verplaatst naar de app Instellingen.

De meeste mensen zitten niet op dat soort wijzigingen te wachten, maar als jij graag op de hoogte blijft van alle vernieuwingen, dan kan ik me voorstellen dat je een nieuwe versie van Windows 10 graag installeert, zodra hij beschikbaar is gekomen.

Geplaatst:

Boos? Neen hoor. Maar ik vroeg dit omdat er een ander item hier staat, waar de man problemen heeft omdat hij een oudere versie van W10 heeft. En daar staat bij dat er maar een bepaalde tijd ondersteuning is voor een versie.

Geplaatst:

Die bedoelde ik. Overigens ik heb W10 al van toen dat uitkwam, en nieuws zag ik niet veel. Integendeel, dingen die verdwenen, zoals media player. Het toppunt is dat microsoft daar een remedie voor geeft in apps toevoegen en dan media player instalkeren. Dat helpt niet, je moet ook media feature pack installeren. Overigens is dat laatste voldoende, dan komt mediaplayer mee.

Geplaatst:

Dan ben jij een ‘early adopter’. Iemand die snel nieuwe dingen wil proberen. Ik ben wat afwachtender. Ik heb hier 2 desktop pc’s staan. De ene gebruik ik dagelijks. Die andere is mijn test pc. 
Op de test pc heb ik Windows 10 geïnstalleerd op 1 of 2 augustus 2015. Windows 10 was toen net een paar dagen daarvoor beschikbaar gekomen voor het grote publiek.

Mijn dagelijkse pc draaide nog lang op Windows 7. Op die pc heb ik de gratis upgrade naar Windows 10 pas een jaar later uitgevoerd: eind juli 2016.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.