Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal! 

heb een vraagje... tijdens gamen word mijn gpu warm (rond de 92 graden) is dit normaal?

ik speel assassins creed unity, bij andere games zoals: fallout 4, metro exodus, heb ik dit probleem niet..

Alvast bedankt... 

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

het gaat om een geforce 1080 gtx 8 gb, ik kijk de temperatuur via msi afterburne..

ik merk ook dat de fans van de gpu meer geluid maakt....

Geplaatst: (aangepast)

Volgens de specificaties van Nvidia is de max GPU temp van deze kaart 94 C° dus ze word idd erg warm.

Heb je jou systeem en vooral dan je grafische kaart al eens gecontroleerd op stof?

aangepast door Dasle
typo
Geplaatst: (aangepast)

Sorry voor mijn late reactie !

ik heb vandaag ff mijn pc schoongemaakt alles zitten ontstoffen,,

het ligt niet aan de stof..
10 min in game stijgt die al naar de 80 graden :(

vorige week deed alles nog goed...

aangepast door Tolga Han
Geplaatst:

Ik weet niet welk merk en type je kaart is , maar ben je zeker indien er meerdere fans op zitten dat ze allemaal werken?

Heb je de kaart overclockt gehad of heb je een ander fan profiel aangemaakt en ingesteld?

Is er onlangs een nieuwere driver van Nvidia geïnstalleerd geweest?

Geplaatst:

Mijn videokaart is  een GeForce GTX 1080 8 gb (heb er niet echt verstand van)

er zijn 2 casefans erin geinstaleerd en ze werken beide perfect, nadat mijn gpu herrie maakte, heb ik met msi afterburner met de fans gespeeld, en de powerlimit op 120 gezet... 

Geplaatst:
1 uur geleden, Tolga Han zei:

er zijn 2 casefans erin geinstaleerd en ze werken beide perfect,

Ik bedoelde de fans op je grafische kaart, werken deze allemaal?

Met Msi afterburner kun je ervoor kiezen om de fans van je grafische kaart iets harder te laten blazen en al bij lagere temperatuur van je grafische kaart het toerental van de fans te verhogen.

1 uur geleden, Tolga Han zei:

de powerlimit op 120 gezet... 

Normaal staat deze op 100, als jij deze op 120 hebt gezet krijgt je grafische chip 20 % meer stroom wat ervoor zorgt dat je meer prestaties krijgt maar tevens gaat de temperatuur mee de hoogte in. Als je 20 % meer stroom geeft krijg je wel iets betere prestaties maar geen 20 % meer.

Aan de andere kant gaat de temperatuur wel een stuk de hoogte in.

Geplaatst:

Dit is mijn videokaart. fans werken gewoon goed alleen maakt veel herrie, ik kan niet echt tegen harde lawaai vandaar dat ik de fans lager zet... 

heb de powerlimit weer op 100 gezet...

kan ik die fans van de gpu vervangen ?

2001087247.png

Geplaatst:

Jij hebt het referentie model van de Nvidia GTX 1080 en dat zijn de luidruchtigste grafische kaarten die er zijn in deze serie.

Ik dacht dat hier andere koelers voor te verkrijgen zijn, zal ze straks eens proberen op te zoeken voor je.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.