Ga naar inhoud

[OPGELOST] Kan .pps. en .jpg bestanden niet openen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk met Windows Vista en Office PowerPoint 2003 en kan sedert enkele weken geen bijlagen van mails meer openen met de extensie .pps of .jpg. Vreemd genoeg lukt het soms even, maar kort daarna weer niet meer, ook al gaat het om dezelfde bijlage. De foutmelding die ik krijg, luidt:

Microsoft Office PowerPoint kan C:\Windows\System32\(naam bestand).pps niet lezen

In andere gevallen (foto's) wordt gemeld dat het bestand .jpg niet kan gevonden worden, dat ik de ingevoerde naam moet controleren en het opnieuw proberen.

Het uitschakelen van mijn antivirusprogramma biedt geen oplossing.

Kan iemand me hierbij helpen?

Geplaatst:

Die mogelijkheid bestaat, ik heb mijn instellingen nagekeken, deze staan nog steeds ingesteld zoals in de tijd toen ik alle bijlagen probleemloos kon openen.

Ook mijn instellingen in mijn antivirusprogramma zijn ongewijzigd gebleven.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Na menige denkoefening ben ik er achter gekomen dat het probleem mogelijk was ontstaan na de update van windows internet explorer 7 naar versie 8. Die update heb ik bijgevolg teniet gedaan, en het probleem lijkt nu (voorlopig?) verholpen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.