Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op deze computer (zie Speccy) al enkele malen geprobeerd XP te zetten, dat lukt, maar ik heb geen internet en geen audio.

Nu had ik vanuit W10 de drivers voor netwerk en audio voor XP gedownload, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd in XP

Om de vragen te voorkomen: ik gebruik XP om zelfgemaakte programma's in Dbase en GWbasic te draaien, en om Windows Movie maker te kunnen draaien. WMM is, zover ik gevonden heb, de enige die GIF bestanden kan omzetten naar AVI of mp4 filmpjes.

speccy.png

Geplaatst:
1 uur geleden, Theo2602 zei:

Nu had ik vanuit W10 de drivers voor netwerk en audio voor XP gedownload, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd in XP

Heb je wel de juiste drivers?

Kan je een snapshot van speccy maken i.p.v. een afbeelding?

Start Speccy op en wacht tot de analyse klaar is.

Sselecteer dan bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" (file - publish snapshot) en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja " (yes).

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link (klik op copy to clipboard) en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Wat loopt er dan mis?

Kan je een afbeelding maken van de foutmelding en deze bij een volgend bericht als bijlage toevoegen?

Geplaatst:
17 uren geleden, Theo2602 zei:

hier het snapshot van Speccy ...

Het is dezelfde afbeelding en niet het snapshot zoals gevraagd.

Kan je het volgende uitvoeren?

Start Speccy op en wacht tot de analyse klaar is.

Selecteer dan bovenaan "file - publish snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " yes" .

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link (klik op copy to clipboard) en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Geplaatst:

Ik ga toch geen XP op die computer zetten, en dat heeft zijn reden:

Zoals ik al schreef gebruik ik XP voor het draaien van zelfgeschreven programma's in Dbase en GWbasic. Wat deze programma's betreft, heb ik op mijn twee desktops en mijn laptop Virtual Box staan, met XP, om die gebruiken, dat loopt wel traag, maar ik moet die nooit echt intensief gebruiken, dus kan dat er voor dienen.

Grootste probleem was Windows Moviemaker, dat ik heel vaak gebruik om van .gif bestanden, .avi filmpjes te maken, die ik dan in mijn filmen kan gebruiken. Sinds W10 bestaat WMM niet meer, daarom XP.

NU was ik mijn download map aan het uitkuisen, je weet wel de laatste zes updates van Ccleaner en anderen stonden daar en ik verwijderde de overtolligen. ik weet niet wat jullie doen, maar als ik een programma download, vergeet ik altijd de 'downloadnaam' te veranderen in de naam van het programma, dus heb ik verschillende 121$44.exe en dergelijke in mijn downloads staan. om nu te weten over welk programma het gaat moet ik dat dus beginnen installeren. Eén van die programma's was een muziekprogramma om muziek te schrijven, en ook dat draaide niet op W10, en nu wel. Dus ook WMM geinstalleerd, en dat draaide ook, maar ik kan de filmpjes niet wegschrijven. Toen ik dan gisteren aan die computer zat, waar ik XP op wilde installeren, probeerde ik daar WMM ook, en dat werkte, dus ik ga er geen XP opzetten. Sorry.

Als ik het klaar kreeg om een dubbele boot te maken, zou ik het toch doen, maar dat lukt niert.

Dit mag dus dicht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.